Direktlänk till inlägg 2 september 2008

Acceptera våld mot män??

Av Goodguy - 2 september 2008 13:09


Har funderat en del över inställningen i den frågan. När jag tänker efter så har jag pratat med en del tjejer som tyckte det var rätt ok att slå sin partner. Mestadels örfilar har jag hört om då iof. Men jag har frågat lite vänner om vad de har för erfarenheter av detta.


En tjejkompis sa till mig att hon var på fest för inte så länge sedan. Då hade en tjej gett sin kille några örfilar för att hon tyckte han var flörtig. Anna kan jag kalla henne, tjejen som örfilade killen alltså. Anna berättade om detta efter att det hänt och varför. Grejen var att Greta Garbo(min tjejkompis) :) Var med och lyssnade på Annas förklaring.


Grejen var den att när Anna förklarade inför en grupp tjejer vad som hänt så var Anna ganska nöjd. Resten av tjejerna var ganska uppmuntrade och dunkade Anna i ryggen för ett bra jobb.. Greta Garbo däremot tyckte det kändes olustigt att det som hänt togs emot så positivt. Greta Garbo har känt av den inställningen sen tidigare då hon varit med om liknande händelser.. Låter som jag skriver en polisrapport nu ;)


Jag hörde på radion nu att det öppnas mer mans jourer och permanent bonde för män som blir misshandlade.. Vadå misshandlade tänker vissa?? Den inpräntade normen är ju att män ska vara starkare än kvinnor och please!! Hur skulle det gå till?? Vilken mesig kille, ingen riktigt man kan många tänka. Va fan det är ju mest män som slår sina kvinnor kan man också tänka..


Visst det ligger något i det.. Jag håller med.. Men nu är jag redan medveten om den saken, och man kan ju inte göra en sak rätt för att det finns saker som är värre elr?? Vissa kan tycka att det är löjligt att ens uttala sig om denna fråga och va fan.. Man kan ju prata om mäns våld mot kvinnor i stället.. Jaa visst kan man det.. Men jag pratar om detta lik förbannat nu ;)


Undersökningar visar på att män oftast skäms fruktansvärt mycket av att ses som fegisar och halvynkliga män, de dom erkänner att de är misshandlade av sin kvinna. Det är ett stort mörkertal på grund av detta tror experter.. Men oavsett så finns det de män som har det svårt..  Det är inte alltid enkelt att vara män i ett samhälle där "män" helst inte ska ha känslor och helst inte ska uttala sig om orättvisor mot dom, då kvinnor har varit och är så förtryckta. DÅ ska män hålla käften och skämmas. Samhället är rätt lustigt egentligen elr??  Det talas lite om att män råkar illa ut, det talas och hörs dagligen om de män som misshandlar och våldtar kvinnor.


Fan ibland kan jag fundera på vart i helvete samhället är på väg.. Vissa kvinnor menar på fullt allvar att varje man är en potentiell våldtäktsman.. Huuuhh det ryser lite i mig när jag tänker på det.. Jag som man kan knappast gå en sen kväll på samma trottoar bakom en kvinna utan att hon tänker tanken. .Tänk om han försöker något. Det märks oftast genom att kvinnan elr tjejen går raskt över gatan eller tar upp en mobiltelefon.


Jag avskyr att behöva få ensamma kvinnor/tjejer att känna så.. Brukar tänka att om de visste hur bra jag var så skulle de känna sig säkrast i världen när just jag går bakom.. Va fan jag skulle göra allt jag kunde om det skulle dyka upp någon läskig figur och försöka något.. Hmm tänker ibland om jag kommit i bil. Då det gått en ensam tjej och några fulla killar gått efter.. Ofta har jag tagit en extra sväng för att kolla så tjejen verkligen klarar sig iväg från grabbarna.. Fast de inte gjort ett piss, så kan jag till och med misstänka de och känna att jag vil kolla till denna tjej fast jag inte har ett endaste belägg för varför jag gör som jag gör..


Jag är väl hjärntvättad och indoktrinerad av massan antar jag :) Det är det enda svaret jag kommer på... Menar hur ofta har jag egentligen sett en tjej bli överfallen och våldtagen.. Bra fråga?? Hur många gör det egentligen??


Men ändå finns den starka rädslan och misstanken för att det när som helst ska hända..


Däremot det som händer män vardagligen det är inte så noga, och ska jag vara ärlig så har jag mindre moral över vad som händer män jag med.. Man orkar inte bry sig om allt ibland elr??


Tänker på alla män som blir misshandlade när de är ute på krogen eller på vägen hem..De män som blir ihjälslagna. Hur ofta är det inte män som offer då man läser om misshandel och dödsfall.. Har du tänkt på det??  Alla de oskyldiga män som råkar ivägen för ett fåtal män som drar till sig så stor publicitet.. För det är långt ifrån alla män som misshandlar sina kvinnor och andra män.. Många män är hur bra som helst och många som jag känner har faktiskt blivit behandlade som skit utav sina tjejer.. De har vart för bra helt enkelt. Och det är svåruppskattat ibland tyvärr.  Men va fan, det är ju mesigt, då har de säkert inte vart man nog för att inte bli illa behandlade heller elr ?? Tycker jag illa om kvinnor då för att jag har vänner som blivit illa behandlade.. Hell no.. DÅ skulle jag dra alla över en kam i så fall.. Det skulle ju kunna bli att man såg ner på kvinnor tillslut. Det i sig skulle kunna jämföras med rasism.. När man ser ner på en grupp och lätt dömer de.. Det är aningens rasistiskt.. Hmm.. Eller??


En sak jag diskuterade med en tjej jag kände lite halvt var att det hade gått ett program på tv om män och pojkar som blivit utnyttjade av sina mammor andra kvinnor under uppväxten. De mådde fruktansvärt dåligt över detta senare i livet.. Inställningen till dessa män i samhället som de oftast fick höra om de berättade om sig själva var helt sjuk enligt mig..


De kunde få höra på fullaste allvar av andra människor.. "Men va fan vad skönt då fick du bli upplärd av en erfaren kvinna iaf"  Tjejen jag pratade med hade tydligen samma inställning och hon kläcker.. "Men hur fan kan en kille bli våldtagen av en tjej"  Tjaa bra fråga sa jag.. Vi fick gå in på små detaljer som tillexmpel vad lagen sa.. Hon trodde heller inte på att en våldtäkt enligt lag, var en våldtäkt om inte penetrering hade utförts..


Men lagen lyder nu för tiden att det är våldtäkt om man blivit utsatt för sexuella övergrepp av olika slag oavsett om man nu blivit penetrerad eller inte.. Ahha sa hon tror du det?? Det vet jag sa jag.. Jajaj är det olagligt så är det väl, men jag tycker nog någonting bla bla bla bullshit.. Kläckte hon vidare...


Visst alla har rätt till en åsikt sa jag, skrämmande om du själv får barn bara sa jag.. Hoppas inte din pojke om du nu får en blir utsatt för såkallad våldätkt enligt lag.. DÅ ska han väl bara skratta åt det och at det som en man.. Eller??  Vi kom inte direkt längre i diskussionen.. Men hon förstod uppenbarligen inte bättre.. En liten grabb som blir psykiskt intalad att en sak är ok är samma sak som att en flicka blir det.. Även om den sexuella akten skiljer sig och man kan diskutera vad som är värst.. Det går alltid att göra.. Men oavsett den diskussionen så är det fuckt up att barn överhuvudtaget blir utnyttjade.. NO matter what!!


Ungefär som att det är en lika stor självklarhet att när en person säger nej så är det nej.. En vuxen person kan oftare säga nej än ett barn.. De är barn och fattar inte alltid vad de har för rättigheter och exakt hur man ska göra i alla situationer.. Rätt och fel.. Va fan det finns massa vuxna som inte ens kan säga nej.. Oavsett om man mår dåligt av det eller inte..


Vet en kille som var kompis med en kompis till mig.. Han blev utnyttjad av sin mamma genom hela sin uppväxt.. Till och med "utlånad" till mammas manliga vänner.. Snacka om sjuk uppväxt.. Den enda skadan han tog av det var att han till slut mördade sin egen mamma.. Satt på barn och ungdomspsyk. Kom ut, bedömdes som rehabiliterad.. Några år senare mördar han sin flickvän då hon påminde om mamma under sexakten..


Snacka om att det gått åt helvete då.. Usch :(


Jaja sen finns det otaliga män som inte vågar säga emot sina flickvänner.. Nu gör vi si och nu gör vi så säger flickvännen.. Jajamen säger killen utan att protestera.. Ganska roligt när jag tappat en del vänner genom åren på grund av att de inte får umgås för sina flickvänner.. Alltså inte umgås ever nu utan det är bara när flickvännen själv gör något och då är det ok att killen får leka lite.. Är det flickvännens hela fel då elr?? Då tröttnar man till slut på att leka med någon när det passar deras flickvän.. Är det hela flickvännens fel att det är så då.. Nej nej så klart det inte är.. Killen får ju lära sig säga ifrån.. Men hur ser man på det om det vore tvärtom?? Då är killen ganska manipulativ och man börjar genast se mönster i hur förhållandet kommer utvecklas.. Hmm knske är så elr kanske inte..


Jag är inte direkt för någon slags psykisk eller fysisk misshandel av något av könen..


är man tillsammans så slår man inte varandra.. Så känner jag iaf..


 Men vinklingen att det bara är män som är elaka mot sina partners är bullshit. Däremot så toppar de säkerligen listan.. Det är en annan sak..


Grejen är att män läggs enkelt i ett fack.. Det börjar jag bli trött på.. Jag som man vill inte bli dömd på förhand på grund av att andra män är fuckup.. Det har inte ett smack med mig som man att göra..  Det är enkelt...


Är man en riktig man så är man bra mot tjejer.. Samma som att är man en riktig kvinna så gör man rätt för sig mot män.. Det är så mycket trams nu frö tiden att män och kvinnor är så sjukt olika.. Fan klart man tror på det snacket nästan när det uttrycks så i alla medier.. SÅ här är män och så här är kvinnor.. Bla bla bla.. Tänk själv i stället.. Alla är individer och sannolikt elr??


Alla män är inte stöpta i samma form.. Mer än genetiskt till viss del kroppsligt.. Lka lite som att alla kvinnor är exakt likadana.. Bullcrap..


Det är enkelt att dela in kvinnor och män i en kamp mot varandra.. Visst fan är det enkelt.. Det är enkelt att tänka i svart och vitt med.. Elr hur?? Horoskop stämmer in bra de med elr hur?? Stämmer de alltid på alla för det??


Jaja det här kan man diskutera i evigheter :=)



Peace out..


Why cant we all just be friends ;)




 
 
Ingen bild

Beundrare

20 oktober 2008 21:38

Hittade till din blogg via en annan sida, du kanske vet vem. Har glömt ditt namn. Men har nu läst några av dina inlägg och ville bara säga att jag gillar dina tankar. För du tänker som jag:) Keep up the good work, jag ska fortsätta läsa med spänd förväntan!

 
Ingen bild

Snyggve

27 oktober 2008 01:00

Aha cool en beundrare :)

Tack för dina ord.. Jag antar att vi har pratat lite då :) Jag försöker ha vettiga tankar mestadels iaf :)

Mvh moi :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goodguy - 28 november 2010 23:16


   Världens slemmigaste man?!?   Jag kikade in här av en slump och till min förvåning är det folk som tydligen läser min blogg forftarande fast jag inte skrivit på ett år hmm hur går det ihop egentligen, och vilka är de som läser?!? Göbbgurr...

Av Goodguy - 29 oktober 2009 20:35


   Tiden står stilla och allt runtomkring verkar som en dimma. Varför blev det så här morfar, varför togs du ifrån oss. Vi som älskar dig såsom jag vet att du älskar oss. Jag förstår det inte, jag vill inte förstå. Du har inte fått leva...

Av Goodguy - 29 augusti 2009 01:54

  Har du känt på dina känslor någon gång?   Jag gör det just nu..   Mina ögon är suddiga och en varm dov känsla trycker lite lätt i dom, jag sluter dom och öppnar för att se om det är någon skillnad.. Nepps det var det inte, det enda jag la märke til...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 22:49

  Det är mycket i hjärnan nu =)   Saker jag funderat lite på idag..   Grejen med min gamla blocket annons dök upp idag igen, det känns helt otroligt att det inte är en dröm utan faktisk verklighet.. Jag hade en annons ute för flera månader sen som j...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 14:25

  Grannar alltså, vad i hela helvete har dom för problem haha =)   Det enda jag önskar är lite vackra kvinnor som är trevliga och ler åt mig.. Det är allt men neeeej det är ju för mycket begärt.. Okej jag har haft grannar som ler åt mig och visst dom...

Ovido - Quiz & Flashcards