Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Inspirera dig själv!!

Av Goodguy - 6 september 2008 00:59


Psyket har inga gränser har jag fått för mig..


Förutom om du möjligtvis får för dig att du kan flyga eller något annat psykedeliskt, som att du är odödlig eller något annat superhjälte syndrom :)


Dont do it ;)  Tro psykedeliska saker alltså :)


Okelidokelido då.. Vad vill du göra??


Vill du bli en bättre människa? Kanske bättre på att stå för det du lovar?? Du kanske vill sluta röka?? Gå ner i vikt?? Äta äcklig mat i 4veckor för att du har ett mål.. Ett mål att komma i form... Hur ska du få i dig den äckliga maten??


Tjaa allt är enkelt.. Mycket enkelt.. Lär dig själv att se i svart/vitt!!


Vad fan menar jag med det lilla uttrycket då??


Alltså att du ska lura din hjärna att du klarar saker du inte tror är möjliga.. Varför egentligen är en sak omöjlig då?? Bra fråga.. Det är de oftast inte. Om vi nu inte pratar superhjälte syndrom.. That shit wont fly!! Ok :) Bra nu vet vi vart vi har varandra :)


Allt i livet som vi vill uppnå ligger oftast i oss själva.. De där svaren som du så gärna vill ha ligger oftast inom dig själv, och hur mycket du än intalar dig att de inte finns så är det inte sanningen.. Sanningen är den att vi människor är lysande duktiga på att hypnotisera oss själva att faktiskt helt enkelt tro att vi inte klarar av vissa saker.. Eller att vägen dit är så lång så att vi aldrig når dit utan att tappa håret :)


Nyckeln till dina drömmar ligger hos dig själv alltså.. Enkelt kortfattat!! Hur plockar du fram den där nyckeln egentligen?? Jaaoo du det är inte så svårt som du kanske tror :) Du börjar helt enkelt motarbeta din egen tankegång..


Tänk dig att du är ett A4 blad.. Det har blivit skrivit en del genom åren.. Hur saker och ting ska vara.. Vad jobbigt vissa saker är.. Och det är massa blaj kluddat.. Mycket tack vare andra människor.. Du kanske har varit med om någon du känt, eller släkting som förklarar hur svårt det är att lyckas med just den där saken eller hur jobbigt det var att gå ner 2kg i vikt.. För att sedan gå upp igen.. Alla känner säkert någon eller några som röker?? Du har säkert om du drar dig till minnes hört folk prata sig till leda om hur mycket de vill sluta röka..


Att de slutat men börjat igen.. Bla bla blaj.. !!


Vad vill jag få fram?? Vanligtvis så är samhället genomsyrat av negativitet och den sköna lilla jantelagen.. Allt ska vara på ett visst sätt.. Stick inte ut ur mängden.. Var en i massan.. Och det bästa för att passa in är att anpassa sig och till slut tar vissa efter andra i sin strävan efter att lyckas, men ändå misslyckas.. Men det är ok du är nu en i mängden.. En i mängden som till och med kan diskutera alla svårigheter med andra människor som också *host* har det svårt ;) 


Ok jag säger inte att allt är enkelt men skämt åsido :)


Ok ska jag ta ett exempel nu på en sak som du inte tror att du kan..


Ta någon nyttig skitäcklig maträtt som du knappt tål... Varför tål du inte den egentligen.. ?? Varför skulle du inte kunna bara helt enkelt sluka den med hull och hår?? Kanske delvis att du är invand lite skönare mat som lockar dina smaklökar till dans :) ?? Kanske kanske... Dels kan vi vara invanda med att vissa saker är ohh så äckliga.. De smakar inte som det du vanligtvis föredrar.. Ok men du har ett mål med något nu.. Vikt i detta fall.. Då är det logik, logik och åter logik som gäller.. Människor är fantastiska på att gå på känslor när det kommer till mat och "hur" det ska vanligtvis smaka..


Tänk dig nu att du är ett blankt papper.. Du har ett mål.. Maten ska enbart ner, den är ditt bränsle som du behöver för att komma fram till slutdestinationen.. Tänk efter ordentligt nu.. Det är inte synd om dig.. Du vill det här.. Eller vad sa du att du ville egentligen??


Gå ner i vikt eller hur var det?? Ok klargör alltid för dig själv vilket syfte och mål du har.. Sedan går du på logiken.. Svart och vitt!!  Känslor eller logik..   I detta fallet är dina känslor inte att lita på.. De är vanligtvis så fullkladdade med blaj från övriga samhället genom åren att det helt enkelt inte funkar om du ska gå på dom... Tänk att du vet vad du vill och dina känslor ska inte få stoppa dig..


Varje gång dina känslor kommer och viskar neej ohh nej i ditt öra så ska du upprepa för dig själv.. Varför du gör vad du gör och vad du vill uppnå.. Just do it ;) Bra.. !!   Gymt jobbat, du får dunka dig själv i ryggen varje gång du lyckas ta kontroll över de där sluga känslorna som försöker göra allt för att få dig att inte inta maten eller vad det nu handlar om..


Jag är redan jävligt stolt över dig som läser och tar till dig detta..*dunk dunk*


Nu är inte detta specifikt för just vikt.. Och ärligt jag kunde inte bry mig mindre om någon nu som läser detta är överviktig.. Du är skitbra säkerligen oavsett.. Men det är väl inget fel med att gå ner i vikt heller tror jag.. Ta mig inte på fel sätt nu :) Jag tror säkerligen de flesta stärker sig själva lite till och med.. Lustigt att självförtroende och självkänsla kan sitta i en så trivial sak som vikt.. Hmm tjaa så e det ibland...  Ännu en inpräntad uppfattning vi lärt oss :)


Mjaa det är samma princip som gäller om det är rökningen som gäller.. Tror du för en sekund att du kan trappa ner och sen feströka eller vad du nu gör.. ?


Fine ännu en liten lögn människan enkelt intalar sig självt.. Då kan jag lite lätt påpeka att du är i riskzonen fortfarande för att fortsätta ditt beroende... Varför ens tänka den tanken om du nu verkligen vill sluta.. Eller om du nu vet att egentligen är det för ditt bästa.. Återigen.. Tänk på att det inte är synd om dig när du ska sluta.. Det är inte synd om dig ok :) Du gör ju detta för att det är bra för dig.. Din kropp och de där känslorna försöker kontrollera ditt agerande.. Sjukt nog är de där känslorna alltid där när människor ska utsätta sig för massa skit.. Då är känslorna och kroppen medgörlig för att köra ett utdraget plågeri race för kroppen.. Wohaa känslor styr dig enkelt..


Frågan är.. Vill du tillåta detta om du är medveten om att det inte är bra??


Fuck no, det vill du inte.. Inte jag heller.. Det handlar om ett litet större perspektiv än att sluta och röka och att kanske gå ner lite i vikt.. Det handlar om sunt förnuft och att du själv styr dina handlingar.. Det är bland det viktigaste som finns i livet..


Avgör du dina egna handlingar så kan du göra i princip vad som helst.. Du kan och du gör tillslut.. Ord blir till handling och du ser inte bakåt.. Du ser nu framåt och kör på det som är rätt..


Prova med en enkel sak som du tror dig kunna klara.. Det kanske är att ens uttrycka dina känslor för någon du tycker om.. Eller du kanske vill uttrycka dina känslor för din familj.. Det kanske känns pinsamt att säga hur mycket ens familj eller vän betyder i bland.. Men va fan känner du så så kan kan det väl knappast skada att säga det eller?? Jag vet att man kan ångra saker som man inte gjort.. Det är enkelt.. Sällan ångra jag saker jag gjort som jag vet att jag tog mig mod till om jag menade det.. Vågar du uttrycka en känsla nu..??  I dare you :)


Ok ge din mamma pappa eller dina syskon en kram nästa gång du ser dom.. Tala om att du är glad att ha de i ditt liv.. Låter det fånigt?? Vad skulle kunna bli fånigare än att behöva känna att det är fånigt.. Osäkerhet är det som blir fånigt i längden om man ska agera efter den.. Alla kan och kommer må bättre av att få ur sig sina känslor.. Så länge man gör det på ett vettigt sätt..


Alltså du kan göra så mycket för att lyfta dig själv och lyckas med saker som känns svåra.. Så länge man försöker och aldrig ger sig.. Visst ibland misslyckas man.. Men res dig upp för H-E.. För din egen skull.. Stå rak och ta ett misslyckande för vad det är.. Livet är fyllt av misslyckanden..Tro inget annat då lär du bli chockskadad genom åren ;)  Allt kan inte funka på en gång alltid.. Klanka inte ner på dig själv om du nu misslyckas med vad du försöker åstdkomma.. Det finns ingen mening med det eller??  Gör om vad du tror på.. Till slut så går det.. Tro på det och det går tillslut.. Inte flyga nu då ;)


Att se det stora i det lilla är inte en enkel sak att göra till en början.. Men börjar du med små saker att övervinna så klarar du de stora tillslut.. Tro mig.. Lyckas med en sak du bestämt dig för så kommer du få en annan inställning och ett annat synsätt på saker och ting.. Därigenom har du nu inspirerat dig själv till att lyckas i ditt liv..


Ta kontrollen över dig själv nu.. Kör på det från och med i dag.. Du är grym.. Du fixar det här.. Låt ingen annan intala dig något annat.. Känslor och andra personer vet inte alltid bättre än du själv.. Så är det :)



DO IT!! JUST DO IT!!!!!!!  ;)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goodguy - 28 november 2010 23:16


   Världens slemmigaste man?!?   Jag kikade in här av en slump och till min förvåning är det folk som tydligen läser min blogg forftarande fast jag inte skrivit på ett år hmm hur går det ihop egentligen, och vilka är de som läser?!? Göbbgurr...

Av Goodguy - 29 oktober 2009 20:35


   Tiden står stilla och allt runtomkring verkar som en dimma. Varför blev det så här morfar, varför togs du ifrån oss. Vi som älskar dig såsom jag vet att du älskar oss. Jag förstår det inte, jag vill inte förstå. Du har inte fått leva...

Av Goodguy - 29 augusti 2009 01:54

  Har du känt på dina känslor någon gång?   Jag gör det just nu..   Mina ögon är suddiga och en varm dov känsla trycker lite lätt i dom, jag sluter dom och öppnar för att se om det är någon skillnad.. Nepps det var det inte, det enda jag la märke til...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 22:49

  Det är mycket i hjärnan nu =)   Saker jag funderat lite på idag..   Grejen med min gamla blocket annons dök upp idag igen, det känns helt otroligt att det inte är en dröm utan faktisk verklighet.. Jag hade en annons ute för flera månader sen som j...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 14:25

  Grannar alltså, vad i hela helvete har dom för problem haha =)   Det enda jag önskar är lite vackra kvinnor som är trevliga och ler åt mig.. Det är allt men neeeej det är ju för mycket begärt.. Okej jag har haft grannar som ler åt mig och visst dom...

Ovido - Quiz & Flashcards