Direktlänk till inlägg 5 december 2008

Är det ok att se ner på alla män?

Av Goodguy - 5 december 2008 00:41


Tjaa vad tycker du??

Under senaste tiden så känns har det känts lite märkligt minst sagt.. Varför ska jag berätta!!


Så här ligger det till :)


På senaste kan man säga att vissa val har gjorts som satt mig i en ekonomiskt lite sämre situation, då menar jag en lägre situation än glocalnet :) Men, det stör mig inte direkt heller, då jag vet att det jag satsar på nu troligtvis kommer löna sig i längden, och därav så har jag gjort ett smart val..


För att klara situtaionen i dagens läge är det som gäller att.. Sälja surt gamla kära saker*gnägg*


Äta tonfisk*vilket kommer göra mig slim a hell*


Som i föregående inlägg jag skrev.. Sälja en del av mitt privatliv helt enkelt.. För att gå framåt får man gå bakåt ibland, och inget snyftande om det eller problem i övrigt heller.. Förutom det andra har med just denna sak..


Senaste tiden har jag fått höra från alla håll om en uppmärksammad annons jag haft ute. Där jag söker en inneboende tjej.. I annonsen så är jag ganska tydlig med hur jag vill ha det och det står inget annat fuffens heller.. Förutom att den jag söker ska vara tjej och gärna lämna en beskrivning av sig själv och skicka med ett kort..


Här är annonsen


Hej jag söker en inneboende. Som kan bo/sova i mitt kök under några månader eller längre. Köket är hyfsat stort och en säng på 120cm är inget problem. Vill du hellre sova i vardagsrummet så kan jag ta köket mot ett pristilläg på hyran i så fall. Självklart delar vi lägenheten lika mycket så det är mest fråga om att sova där. Lägenheten ligger på ********.

I hyran ingår el/och vatten. I övrigt delar vi lägenheten gemensamt.Finns även en gemensam minibalkong i trappuppgången.

1 månads uppsägning. Och en hyra i förskott.

Den inneboende jag söker vill jag ska vara en bra vettig tjej som är lätt att komma överens med, för det ser jag mig själv som, då blir det lite enklare för båda att bo under samma tak.

Skriver du lite kort om dig själv och skickar med en bild så får jag se och höra lite mer om hur du är som person, det är viktigt för mig då jag trots allt eventuellt kommer dela en del av mitt privatliv med dig.

Självklart får du komma och kika och se hur det ser ut. Stämmer personkemin så får du gärna flytta in omgående.

Jag har med bild på mig själv så vet du iaf hur jag ser ut som du eventuellt ska bo hos. I övrigt försöker jag alltid vara ärlig och schysst, så vet du lite om hur jag är som person med.

Har du frågor eller funderingar om något så är du välkommen att fråga på :)

Ps. Efter vissa mejl jag fått, så är det bäst att du som känner att du inte är seriös och vinklar min annons till annat konstigt än vad jag menar, respekterar att jag inte vill ha mejl av just dig.

Däremot till alla seriösa, varmt välkomna att skriva. Ska svara så snart jag hinner.

(Är annonsen kvar så är platsen kvar)
Mvh ******


Tydligen i Sverige så får jag som man inte göra något så hemskt som att sätta ut en lägenhetsannons.. För då ska jag bli misstolkad och naturligtvis få en skopa "heyhey hey vi vet nig vad du söker ifrån massa håll och kanter.. "ytliga vänne samt deras bekant" Samt en hel del personer som väljer att skriva mejl som inte känns helt seriösa..


Män i dagens läge är bara ute efter en sak.. Och det ska vara helt ok att skratta och misstänka en man så fort tillfälle ges.. (vissa människor alltså) mestadels tjejer i detta fallet.. Den enda kommentaren jag fått ifrån en kille är "när ska du ha tid att runka?"


Så kontentan av att som man sätta ut en annons där man vill ha en inneboende och könet råkar vara kvinna är.. Dont do it!! Om du inte vill ha loads av kritik och anklagelser där du ska behöva svara på varför just du personligen gör på detta sätt..  Män alltså.. De är ditten och datten, svin.. Hmm hur många gånger har jag inte hört det till leda.. Känns som det är helt ok att lasta alla män för hur få elr en del beteér sig.. Undrar bara varfrör det alltid ska vara okej att ge sig på och dra alla över en kam.. Hmm kan nästan liknas vid hets mot folkgrupp.. Men det är välan skitsamma :) Vi vet ju hur män är elr hur :)


Okaj jag menar verkligen inte att påstå att de flesta kvinnor drar alla män över en kam.. De flesta kvinnor är helt underbara och smutskastar inte alls alla män.. Men vissa tillfällen när man som man får nog med påhopp av en grupp i detta fallet kvinnor då blir man ju lite trött och måste få ur sig lite luft :)


Okaj, rätt eller fel.. Jag tar ut ett fåtal av den mail jag fått om lägenheten.


"är du inte klok alltså.. va fan ska de vara en tjej för och vem vill
hyra att bo i ditt kök.. och varför ska hon skicka med bild??? du är
otroligt läskig."


Vad svarar man på ett sådant här begåvat mejl??



"Du har inte en ledig plats i din säng då?...;-)"


Ehhh okaj....



"Hej! Jag bor i villa på ******** och pluggar också på ********. Jag
har funderat på att ta mig något krypin i närheten av ********* där
jag "kan vara mig själv för en liten stund", eller hur de nu
säger i Norrland Guld-reklamen. Vad hade du isåfall tänkt dig för hyra?
mvh/*******"

Tjaa området kvinnan beskriver är ett "finare" område och ligger ca 7km ifrån där jag bor, vilket gör det hela ofattbart av att behöva ha ett "krypin" well well....



"Klockren! ;)
Fan man få verkligen lust att flytta in!
Det här var det roligaste idag!
Om du mot förmodan INTE får in en inneboende i din fina lägenhet så är
jag beredd att betala två hyror! ;)
Pöss"


Vem skulle inte vilja ha denna flicka som inneboende??


"HA HA HA HA HA HA HA"


Tja ngn roade jag iaf...


Hmm har en superslow dator så att lägga in mer och klippa och klistra doesnt work helt enkelt.. Men allt ifrån gifta kvinnor till häcklare finns med i mejlen..


Okaj det var få men ohh så käcka mejl.. Då kan vi övergå till en liten diskussion jag hade med en fd ytligt bekant tjej :) Jag e lite grinig i diskussionen, men jag var trött helt enkelt :) Texten står lite bängt, men jag och min smarta hjärna kunde inte få fram det bättre :) Jag har den tunna icke kursiva texten ....






 


29.11.2008 19:05:00    

yo yo..

 what a man gotta do for money hhaa

29.11.2008


19:08:15






29.11.2008 19:08:41     

gå på gatan?:P

29.11.2008 19:09:29     

yep, been there done that *S*

29.11.2008 19:10:17     haha nu hoppas ja att du skämta iaf*S*29.11.200819:10:47

jaha men en inneboende i ditt kök..? hm kan nog bli ganska svårt. ok om du hade haft en 3a eller nåt så personen fick ett eget "rum"..:P

29.11.2008 19:12:46     

hade det varit svårt så hade jag aldrig annonserat... right :P

29.11.2008 19:13:27     jo men de e ju skillnad på vettiga o ovettiga personer oxå som kommer vilja bo hos dig*S*29.11.200819:13:52säg som de e, du vill ha en tjej, kombinerat städerska/kokerska/älskarinna:P29.11.200819:13:59

lika bra du skriver ut de i din annons tycker ja:P

29.11.2008 19:15:42     

haha elr hur... fan då hade jag varit bra desperat :) däremot så verkar vissa tro det..

29.11.2008 19:17:33     

tjaa, ja kan tänka mig att du har fått en hel del svar:P o de har nog inte tänkt sig att sova i ditt kök direkt..:P

29.11.2008 19:21:53     

helt sjukt, men jaa de har jag.. fattar inte riktigt, det kanske är mitt kort.. men va fan jag har ju inget annat på denna skit datorn :) men va fan hur kan man få det till sexuellt inbjudande.. snacka om kvinnogrisar alltså :) en tjej ville ge mig 2 hyror bara för att få komma och sova här fast hon har eget boende.. och massa annan blaj.. helt sjuuuuukt.. !!

29.11.2008 19:22:17     

hahaha ok

29.11.200819:22:39

tja som sagt haru gått på gatan, så är väl att ta emot 2 hyror för att få ha sex i din egen säng, ingenting, eller?:P

29.11.2008 19:23:47     

*S* ta ett stort skärp nu tessan och dra det hårt runt dig.. inte är du väl så blond så du tog det på allvar... *S*

29.11.2008 19:24:20     haha ja undrar vem de e som e blond?*S* ja driver me dej, ironiiii kallas de serru:P29.11.200819:24:23kul o retas29.11.200819:25:14o ja ja e ju blond egentligen så:P29.11.200819:26:11

men man vet ju aldrig med dig så:P

29.11.2008 19:26:24     naaah säger du det alltså :) mmm ohhh vad blond jag är :) 29.11.2008 19:26:34     

nahh man vet aldrig med killar serru :)

29.11.2008 19:26:45     

haha ne, ja har gett upp på er så:P

29.11.2008 19:27:11     

mjasså, svängt till andra sidan elr ??

29.11.2008 19:27:26     hahaha needu29.11.200819:29:19men ja har gett upp på vettiga killar för länge sen:P29.11.200819:29:39inga killar som har hört av sig då o vill bo hos dig?:P29.11.200819:30:00

haha o din bild kaaan ju ha med de skamliga förslagen att göra*S*

29.11.2008 19:30:18     

haha brukar det inte vara tvärtom att man ger upp de som inte är vettiga?

29.11.2008 19:30:43     

jamen de e ju de, de finns inga vettiga killar:P

29.11.2008 19:31:33     

jo två, men de kan tydligen inte läsa vad det står i annonsen :) vill ha en tjej som inneboende helt enkelt för att de är mer ordningssamma och det känns mycket trevligare helt enkelt...

29.11.2008 19:31:49     

haha o för att du ska få dig annat:P*S*

29.11.2008 19:33:01     

vafan har folk inget vettigare än att fantisera får de göra det.. Skulle ha en där jag log.. men va fan de kan ju inte vara bilden som avgör vavavvavavav :)???

29.11.2008 19:33:17     haha de tror ja....29.11.200819:33:32

tror inte du hade fått såna förslag utan bilden så*S*

29.11.2008 19:35:18     

vaaa annat *S* ok jag ska vara ärlig ******.. knulla kan jag få i princip när som helst... men va fan det sista jag vill är att skaffa en inneboende för att få det, shit vilket arbete för ngt jag kan få enkelt om det nu vore så.... fan alltså, jag får försöka byta bild elr ngt.. de flesta verkar få för sig ngt .. shit jag får panik *S* hur fan jag misstolkas så ... uhh seriöst alltså :)

29.11.2008 19:37:09     haha jaaa men vad troru..? hur många som hyr ut rum eller så hos sig, lägger upp en bild på sig själv där på blocket? de osar "jag vill ha mig en snygg tjej hemma osm jag kan sätta på när jag vill" lång väg:P*S*29.11.200819:37:17sorry men de gör verkligen de:P*S*29.11.200819:37:25vare sig de va meningen till de eller inte*S*29.11.200819:37:30haha nee de förstår ja, du kan säkert få allt o alla:P29.11.200819:39:35

haha till o me en tjejkompis till mig hitta den där o fråga om inte killen var desperat efter att få ligga, för hela annonsen osar "jag vill ligga", o som ja säger, så säger hon oxå att annars hade han inte satt med en bild på sig själv*S*

29.11.2008 19:42:57     men herrejävlar alltså.. det är ju jantelagssverige i ett nötskal.. klart som fan jag vill ha med en bild på mig själv så de ser vem det är som hyr ut lägenheten.. jag vill gärna se vem som vill bli min inneboende.. inget konstigt med det, förutom att alla jävlar verkar ha problem med det.. :) man måste fan ha lite lim i kolan om man tror att jag skulle vara desperat :) seriöst, jag tror inte ja29.11.2008 19:43:55     

kan få ligga med allt och alla... men shit alltså, jag har aldrig.. och jag upprepar.. aldrig haft problem med den saken... jag är fan rädd för tjejer, för det känns för det mesta som de vill ha mer än jag kan ge...

29.11.2008 19:44:38     eh ja men en bild på sig själv kankse man lägger ut när man får intresserade `som vill hyra av en?:P inte i själva annonsen..:P29.11.200819:45:16

haha ne ok, tur för dig då;P*S*

29.11.2008 19:48:03     

ok tessan.. vad bra att du är expert på mig och hur man skriver en annons formad enligt jantelagen då :) seriöst, detta börjar irritera mig grymt.. men det är svårt för dig att förstå, jag märker det... tro vad du vill, men sluta lägga fram vridna sanningar.... jag behöver cash.. punkt slut.. inget knulla.. ska väl få ordna ngt annat kort så jag ser mindre sexuell ut.. men kort ska jag ha..

29.11.2008 19:50:14     

haha ne du gör hur du vill.. men då fåru ta att folk tror saker o ting oxå, right? så e de väl med allt man gör? finns ju andra sätt att tjäna pengar på oxå så.. menmen. ditt problem.

29.11.2008 19:53:40     

vet du vad tess.. det gör jag, men fattar du nada efter jag sagt till dig så är det väl konstigt att jag ska behöva förklara mig 48000 till för dig... men tror du ngt konstigt om mig så får du göra det... trodde du skulle vara lite brightare... så kör på ditt trångsynta tänkande och gå gärna och spy på ngn annan är du snäll..

29.11.2008 19:54:33     

ne ja tycker bara de e ett väldigt ologiskt sätt att annonserna. o att du inte riktigt har hajjat hur folk är funtade i denna världen..

29.11.2008 19:56:58     okaj men sög det gärna en gång till så kanske jag förstår dig och alla andra konstiga människor i världen lite bättre.....29.11.2008 20:00:12     

hoppas du är stolt över dig själv nu efter herrans massa idiotförklaringar och att du tydligen vet vad jag är för människa bättre än jag.. snacka om förolämpande människa... du menar säkert inget med det, men jag blir lite chockad av att du är så dryg.. trodde inte det om dig... så störande att behöva försvara sig... fuck that... tilltala inte mig mer med den attityden är du snäll....

29.11.2008 20:04:00     nej ja menar verkligen inte nåt med de. försöker inte dumförklara dig. tycker bara det är lustigt! 29.11.200820:21:15

ah du får va hur sur du vill på mig, men är man medveten om hur jantelagen är så tycker ja att man borde vara medveten om att man får kritik för en sådan sak.. menmen. ne nu ska ja plugga till tentan. men jag hoppas att det läser sig med inneboende o cash o allt de där! ciao

Jaopps det var den lilla diskussionen... Men men förutom detta så har jag haft en storm av människor (tjejer) som frågat om vad detta är och om jag kankse inte söker en tjej att busa lite med trots allt.. De flesta som undrat är bra i övrigt...  Och en annan lustig sak är att deras vänner och familjer oftast sett min annons och kommenterat det de med.. *pust, stööön, suck* haha.. Give me a break got damn :)



 Jaja jag har fått diskutera lite på senaste iaf och det har väl öppnat upp för att jag inte gillar att sätta män i fack iaf.. Lika lite som jag gillar när man sätter kvinnor i fack.. Lika lite som jag gillar att det ska utkämpas något könskrig och att alla hela tiden ska försöka göra motsatt kön till en fiende man gemansamt måste hålla koll på.. Visst fasen ska man vara försiktig, men att haka upp sig på ett kän är helt ologiskt och allmänt förslappat tänkande.. Likadant som vardagsrasism så finns det könsrasism.. Jag tror att om alla tänker sig för lite grand så uppstår inte ett kollektivt påhejat beteénde av att det är ok att se ner på en speciell grupp människor..


Och jag säger inte dessa saker och att man aldrig får skämta om män eller kvinnor, utan mer när någon faktiskt menar att de ser ner på ngt av könen mer ofta än vad som egentligen är sunt och logiskt berättigat. och det i i grunden egentligen är mer allvar än skämt..


Catch my drift :) ??


 Vi får hjälpas åt allihop att ta avstånd ifrån trångsynt tänkande, så kan vi aktivt hjälpa till att i längden skapa ett bättre och fördomsfriare samhälle :)



Sköt om er allihop och kram på er.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goodguy - 28 november 2010 23:16


   Världens slemmigaste man?!?   Jag kikade in här av en slump och till min förvåning är det folk som tydligen läser min blogg forftarande fast jag inte skrivit på ett år hmm hur går det ihop egentligen, och vilka är de som läser?!? Göbbgurr...

Av Goodguy - 29 oktober 2009 20:35


   Tiden står stilla och allt runtomkring verkar som en dimma. Varför blev det så här morfar, varför togs du ifrån oss. Vi som älskar dig såsom jag vet att du älskar oss. Jag förstår det inte, jag vill inte förstå. Du har inte fått leva...

Av Goodguy - 29 augusti 2009 01:54

  Har du känt på dina känslor någon gång?   Jag gör det just nu..   Mina ögon är suddiga och en varm dov känsla trycker lite lätt i dom, jag sluter dom och öppnar för att se om det är någon skillnad.. Nepps det var det inte, det enda jag la märke til...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 22:49

  Det är mycket i hjärnan nu =)   Saker jag funderat lite på idag..   Grejen med min gamla blocket annons dök upp idag igen, det känns helt otroligt att det inte är en dröm utan faktisk verklighet.. Jag hade en annons ute för flera månader sen som j...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 14:25

  Grannar alltså, vad i hela helvete har dom för problem haha =)   Det enda jag önskar är lite vackra kvinnor som är trevliga och ler åt mig.. Det är allt men neeeej det är ju för mycket begärt.. Okej jag har haft grannar som ler åt mig och visst dom...

Ovido - Quiz & Flashcards