Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Gymnasister!

Av Goodguy - 12 december 2008 01:05


Har inget alls egentligen med vad jag tänkte skriva om ifrån början att göra :)


Kom bara att tänka på ordet när jag funderade på GYM som jag kommer till snart.. Tänker alltid att det låter så roligt när det står något speciellt i tillexempel tidningen.. Gymnasister låter så sjukt likt Gym Nazister, helt sjukt men det gör det haha.. Har nog till ochh med tänkt lite naivt.. Men va fan gymnazister, är det någon ny sjuk grupp eller haha.. ;)


Okaj alla kragpallsgötelaborgare i hamnen och resten av alla goa göbbar och flicksnärtor, tantansikten och gubbmagar.. You name it :)


 Brukar inte tjöta så mycket om gym direkt, men idag är en bra dag för detta ämne..


Du har säkert stött på en del lustiga figurer om du nu varit på ett gym, men det får jag anta eftersom det är år 2008 och varannan människa har väl säkert ett gymkort.. Mode, hålla sig i form, flörta bla blabla  yada yada :)  Du vet vaaa :P


Idag så var det minst några lustiga filurer jag såg iaf.. Okej nu ska jag inte göra narr av folk egentligen, men what the fuck.. Lite glimten i krokodilögat elle :)


80-tals Leffe stötte jag på idag.. Hysteriskt kul kille :) Finns minst en i olika varianter på varje gym.. Leffe idag, hade långt stripigt blont hår, och hade baggybyxor på sig, inte baggy ala 2000-tal utan ala 80-tal .... Japps de hade han... Bara magväskan som saknades så hade han vart. OOOON FIIIIRE!! Hot as fuck alltså :)  Han hade minst två bulor till biceps och lite sköna 80-talsgaddar.. Fast väldigt små, så det såg lite halvfeminint ut till hans långa stripiga hår... Han hade naturligtvis några specialövningar ifrån 80-talet i bakfickan.. Tillexempel låg han ner i en cablecross(draghissx2) Viktpaket och lina att dra i, oftast stående. Liten förklaring hehe. med ett handtag som man kan fatta med båda händer hade Leffe med ett bröööl lagt sig ner på rygg på golvet, han låg och stirrade i taket med faktiskt varenda vikt på magget,ehh ett halvstort viktpaket :) Leffe skrek och frustade, pust stånk bröööl!! Kom det ur han .. Skitkul att se på faktiskt :)


Sen så kom det några yngre gymnazister, jag menade gymmedlemmar :) Och lyssnade hänfört på Leffes visdomsord om hur träning ska gå till.. Jag tyckte det var ännu roligare när Leffe blev fett macho och skröt brett om att "måndagar höhö, då är jag alltid så bakis så då orkar jag mig inte till gymet" Det var fett att höra alltså.. Min beundran växte och jag var ganska nära att be om Leffes autograf ett tag :)


En annan lustifik snubbe jag träffade för ett tag sen, var en norrländsk riktigt sleten Dolph Lundgren lookalike.. Lite mer komprimerat ansikte och mer fet i hyn, samt lite gropig och lortig helt enkelt.. DOLPH är ju rena grekiska ehh guden i jämförelse nu, men bara så att du får en liten uppfattning om hur snubben såg ut.. Jähjäh.. Han hade den fetaste helikopterplatta jag sett på senaste, på huvudet alltså.. Exakt som på the 80s... Plus att den var fett sunkblonderad med :)  Och helvete, mannen måste ha haft kläder exakt ifrån 80-talet, det såg ut som han hade en pösig sjömansdräkt på sig.. Och jag är nästan helt 100 på att jag skymtade en magväska :) I alla fall...


Denna grabbiga ungdom hehe... Cirka 35 år old as fuck.. SKoja ba ;) Sprang och brölade och jäste ut sig vid varje spegel studerandes så frippan och kläderna var lika rykande heta som för 2minuter sen... Efter ett tag så klev grabben fram till mig och sa burdust.. ÖÖÖÖHH..!!  Jag trodde bara att han mumlade för sig själv, och att han stod och stressade vid min maskin jag använde.. Well well tänkte jag... Du försvinner nog snart om jag har tur.. Men det gjorde inte Dolph, han stod kvar och mumlade ett tag.. Men va fan tänkte jag.. Jag tittade på Dolph och väntade mig något drygt.. Jag lade till en dryg blick i förväg för att möta hans dryga attityd som jag faktiskt väntade mig... I stället så fick jag lyssna lite lätt upphetsande på hur det inte gick köra tungt så in i häälväte på axelpressbänk.. Då den var helt felkonstruerad.. Så klart var Dolph Nooooorlänning, vilket förstärkte både frippan och kläderna.. Dolph brääkte och bräääkte.. Jobbar du här sa han till sist.. Ehh nej fan sa jag, men du får prova att ställa bänken si och så sa jag.. Jaa men va hääälväte sa Dolph.. Jag brukar ju köra på minst 100kg i axelpressen annars.. Nu kan jag bara ha 60kg.. Hmm right tänkte jag haha.. Vad du säger Rolf.. Dolph :)


Jag ska framföra dina klagomål till ägarna sa jag, så får vi se om det går att ändra den där bänken.. Det är ju förjävla dåligt alltså tillade jag.. Själv har jag inget problem alls med bänken och känner ägarna skrattade jag ironiskt i min egen tanke.. Hey man får driva lite med Dolphar ibland ;)


En annan gube, som vi kan kalla Glenn :) hehe..


35 årsåldern, glasögon, lite lätt flint.. Stora fåniga dumma ögon.. Men jättesnäll.. Fast riktigt dum.. Då menar jag dum alltså.. Jag lyssnade på Glenn och hans mindre intelligenta vän då jag hade ett snokigt öra ute.. Bänkpress stod på schemat..


Glenn- Nue ska de bli gött mä litte bänkpräss.. Kokko- Uhh ja.. Men ja ä så jävvla klen bara, har inte kört bänk på 3 år nu.. Jag är sååå jävla klen alltså.. Glenn- Men jag är med jätteklen, usch vad klen jag är.. Kokko- Men jag ha inte kört på 3 år nu, jag kommer inte ta nöe alls.. Jag är så klen så klen.. Grabbarna började köra och fastän "kokko" körde på 20kg mer än Glenn, så gnälldes det och klagades hela tiden :)  Glenn- Du är ju rätt stark ändåå??  Kokko- Näähh jag orkar ingenting nu mot förut.. Inget alls, jag är skitklen nu mot vad jag har varit.. De ökade vikterna och till slut så stod Glenn med stora ögon och tittade på Kokko.. Glenn- Ojoj vilka vikter, så här mycket har jag aldrig maxat ens.. Kokko-Usch vad klen jag är, så klen så det är pinsamt.. Det var den roligaste dummaste konversation jag hört på länge faktiskt.. Och jag har aldrig varit maken till att höra två personer som inte lyssnade på ett ord av vad den andre sa.. Det var fan pinsamt men skitkul som sagt :) En liten sidohistoria om Glenn är när han berättade för flera personer om hur hans syster, kittlade Glenn i röven när han körde knäböj.. Elr som Glenn sa.. Ååh så skulle ja köre o så kom ja ner o syrran bara kittle mig i röva varje gång hela tiden... Hmm Glenn alltså det suger ju det där, när syrran ska kittla röv hela tiden hmmm hhaha...


Jaa oj shit det finns många weirda människor på gym :) En annan snubbe, som vi kallade Bosse indian.. Alltså han såg ut som en indian och stank alltid vitlök minst flera meter bort.. Han var en skitskön 80-talslirare.. Som nog hade sett för mycket gamla serier.. Anyway... Bosse skröt alltid om att han hade varit grymt stark "förr" i tiden :) Sen så berättade han alltid för folk att på sommaren så är det bästa som finns att ligga naken och sola. Bredvid sig ska man ha ett par stenar med kristaller i som alstrar kraft, sen så bär du stenarna så klart runt halsen och det ger enorm energi.. En annan rolig sak han brukade skryta om, var när han tog med sin flickvän ut i skogen vid fullmåne.. Och de ylade i kapp och sedan hade djuriskt sex.... Det var med ett väldigt nöjt leende som han njöt fram den lilla berättelsen..


En annan dåre som kallades för ribban som jag kom att tänka på.. Första gången när jag var 13 år smög jag ner i ett gym. Och jag hade min kusin och bror med.. Det var lite läskigt, doften av svett och magnesium borrade sig fast i näsan.. Det var intressant att kika på alla frustande män som lyfte vikter... Vi satte oss på en bänk och njöt av styrkeshowen.. Helt plötsligt från ingenstans, dök "ribban" upp.. Helt skogstokig som man ehh kan säga.. Vrålandes, jääävla skitungar, ska geee faaan i å sitta på min bänk.. Han jagade efter oss ett tag, men vi hade tur och slapp därifrån..


Ribban var inte bara gymnazist.. :)  Han var även lärare och allmänt kokko!! Han var en sådan skön snubbe som körde motorcykel.. Även de dagar han inte körde motorcykel så kom han på sin gamla damtralla i skinnställ och solglasögon.. Alltid med ett brett flin.. Vissa lektioner hade han urringad skjorta, och han brukade ha en tunn kam som han omsorgsfullt kammade brösthåren med så de låg snyggt.. Klart man ska kamma bringan som han sa på rikssvenska..


En annan lustifik lärare jag hade nöjet att ha 2 gånger som också var engammal gymräv.. Malte kan vi kalla honom.. Malte var stor som två vuxna män och dongderade alltid i högsta ton på lektionerna.. Även han körde motorcykel. Och vad jag hört så brukade Malte showa med sin båge inför tjejerna.. Mlte körde på bakhjulet fram och tillbaks ofta tydligen.. Jag fick aldrig nöjet att se detta dock.. Till slut stöp Malte och slog sig så in i h-e.. Skit samma Malte var en tuff kaka, han repade sig och inga stärre skador gjordes förutom att det tog på Maltes ego..  Jag kommer specifikt ihåg en lektion jag och en nära vän till mig hade.. Vi satt bredvid varann och fnissade lite.. Malte sa till oss en gång.. Grabbar ge fan i att snacka under lektionen.. Absolut sa vi.. Vi vägde på stolen i stället, det var mer diskret.. Plötsligt kom Malte som en rusande tjur och sparkade min vän av stolen helt appropå.. Alltså Malte sparkade på stolsbenet.. Malte skrek högljutt.. Inte en gång till alltså.. Oj han verkar arg tänkte vi.. Senare under lektionen så glömde vi nog bort oss, så vi både råkade säga några meningar för mycket och vägde samtidigt på stolen.. Då bröölade Malte fram och fick tag i min vän, samtidgt som han sprakade på min stol allt vad han orkade.. Jag flög i golvet och jag såg min vän bli svingad ut i korridoren.. Malte vände sig om efter mig, jag sprang runt om en bänk och ut i korridoren.. Det var sista gången jag såg Malte i skolan som tur var.. Jagandes och skrikande efter mig och min vän.. Jag säger då det.. Malte din gamla gymräv :)


En annan rolig typ som inte var så gammal, men ändå en helylle klassisk förebild för alla 80-tals gymrävar :) Alias Skåne Daniel.. Högljuddaste mannen i ett par skor, och således även i gymet.. Skåne Daniel gjorde allt rätt. .Tränade rätt, åt rätt.. Pratade rätt, klädde sig ehh rätt ala 80-tal :) Konstigt nog så växte han inte rätt för det :)  Mitt första möte med Skåne Daniel var när han på vägen till gymlokalen, förbi dåvarande boxningslokal jag höll till i.. Jag minns hur allt blev tyst inne i boxningslokalen och allt fokus riktades mot dörren som stod på glänt, med ett ansikte instucket vrålandes... Boooxning!! Det bliir man ju heeeelt duum i huvuuudet av!!  Skåne Daniel gjordedet han var bäst på.. Skrika och skrävla med gäll röst och tala om för folk vad som var vad.. Kanske inte bästa stället att sticka in huvudet på och yttra sig om den saken.. Med diverse kommentarer tillbaks så såg våran gymräv Skåne Daniel ut som klockan hade stannat.. Skakandes på huvudet och mumlandes duuum i huvudet gick han därifrån..


En anna rolig kommentar som jag minns då jag började träna på ett gym själv.. Skåne Daniel skrek rakt över gymokalen till en vän.. Meeen vaa faaaun duu gör ju helt feeel alltså.. Du seer juu uut sooom en jääävla kyyyckling juh... Helt normalt beteénde tycker jag.. Jag menar det låter väl helt normalt elr :) ???


Skåne Daniel hade tyvärr manboobs.. Detta lade jag och andra grabbar märke till då det fanns bastu i lokalen.. Daniel hade de värsta manboobsen jag sett tror jag haha.. Helt förslappad i övrigt och så bröt han sig som fan på det hehe.. Skitkul kille :)


JAP JOPP..  Jag är säker på att de utav er som varit på gym några gånger säkert kan komma på ngn rolig typ på gymet som festar upp stämningen..


Jag säger bara, ta vara på de riktiga gymdårarna, de är skitroliga :)


Pillepopp på er ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goodguy - 28 november 2010 23:16


   Världens slemmigaste man?!?   Jag kikade in här av en slump och till min förvåning är det folk som tydligen läser min blogg forftarande fast jag inte skrivit på ett år hmm hur går det ihop egentligen, och vilka är de som läser?!? Göbbgurr...

Av Goodguy - 29 oktober 2009 20:35


   Tiden står stilla och allt runtomkring verkar som en dimma. Varför blev det så här morfar, varför togs du ifrån oss. Vi som älskar dig såsom jag vet att du älskar oss. Jag förstår det inte, jag vill inte förstå. Du har inte fått leva...

Av Goodguy - 29 augusti 2009 01:54

  Har du känt på dina känslor någon gång?   Jag gör det just nu..   Mina ögon är suddiga och en varm dov känsla trycker lite lätt i dom, jag sluter dom och öppnar för att se om det är någon skillnad.. Nepps det var det inte, det enda jag la märke til...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 22:49

  Det är mycket i hjärnan nu =)   Saker jag funderat lite på idag..   Grejen med min gamla blocket annons dök upp idag igen, det känns helt otroligt att det inte är en dröm utan faktisk verklighet.. Jag hade en annons ute för flera månader sen som j...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 14:25

  Grannar alltså, vad i hela helvete har dom för problem haha =)   Det enda jag önskar är lite vackra kvinnor som är trevliga och ler åt mig.. Det är allt men neeeej det är ju för mycket begärt.. Okej jag har haft grannar som ler åt mig och visst dom...

Ovido - Quiz & Flashcards