Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Åldersnojja!!

Av Goodguy - 14 december 2008 00:22


Visst har du hört talas om den, du kanske har haft känslan av att du ser milda förndringar i ditt utseende. Din näsa kanske börjar växa och dina öron blir förstorade?? Känner du igen dig?? Muhaha tänkte väl det.....


NEJ MEN SERIÖST NU!!


Lyssna på mig nu.. Även om du är gammal, du börjar bli grå, du kanske behöver dricka mer kalcium så inte dina ben knäcks som små kvistar i vinterkylan. Eller när du ramlar och bryter höften.. Även då så ska du veta att det är insidan som räknas *Små himmelska harpor spelar i kör*


Nej seriöst nu..


Är det farligt att bli gammal??


Svar ja, riskerna att dö och få men som du lider lika illa av som du blev drabbad av en böldpest epidemi är lika säkra kort som att du hade full straight flush och inte skulle vinna ;)


Så hell yeah visst finns det risker i livet... Och så är det för alla.. Elr ja nästan alla, vissa har ju grymt mycket bättre genetik än andra och ser både yngre ut och håller sig friskare.. Livet är sweet för vissa och andra har hårda bud i mellerud redan ifrån yngre vuxenåldern.. Låt oss säga att den yngre vuxenåldern ligger runt 20 bast någonstans.. Vissa i den åldern, de är i stort sett gamla redan då.. Vissa tappar håret, vissa får gråa hår, har jag hört iaf :)   Av min kära syster yster.. Hon kan det där.. Hon ehh är ju i den åldern ;)


Sen så var jag där själv en gång i tiden.. Och jag såg med egna ögon, hårfästen som dragits upp i pannan.. De gråa håren som sprängde sig fram inga namn nämnda i Raymonds hår.. Raymonds gråsprängda hår, den lilla mustaschen.. Hans raggarstil och den tröja han så stolt bar, med en underbar häst i förstorat motiv på hans stolta lilla bringa.. Den killen var fett på väg att bli old i 20 årsåldern alltså.. Men oj vad jag gillade den killen.. Han hade sjukt ungdomliga leder iaf, då han kunde krypa ihop i ett litet skåp och låsa in sig själv under lektionen.. Those where the god old days :)



Minnen om gråa hår gör mig gråtmild så här ehh runt 10 år senare :)  Det var fina tider.. Ungdomen pockade så vackert i min omgivning.. Det var nog mer sommar då, nästan hela året om jag ehh vill minnas rätt.. Jag hade ett minne som en gammal slug räv, kombinerad med elefant i en vacker symbios :)


Pratade med en ny vän om detta lite grand idag... Denna väns hjärna är färskare och piggare på alla sätt konstaterade vi på eh ngt sätt hehe... Men det kan ha att göra med ngt som kallas.. BILO BILOBA.. Så tror jag namnet var.. Lite inavlat med ginko biloba som jag av egen tankeverksamhet antar måste vara fallet.. Ngn som känner igen denna minnesfantastiska tablett månnetro :)  Mjää har man dåligt minne så kanske det blir bättre av att poppa i sig detta ämne.. Whoo knows.. Undrar hur de får fram den faktan egentligen.. Tester gjorda av små gråhåriga japaner antagligen.. Elle :)


En sak som är konstig med dagens äldre människor är..


De kommer fan ihåg alla årtal då de gjorde saker när de var unga för det mesta.. O jag bara tänker, shit hur kan de komma ihåg det där egentligen.. Jag vete fasen vad jag gjorde för knappt fem år sen hehe.. Elr ja, ta tillexempel när twin towers ramlade i molekyler.. Hmm jag får allt tänka efter riktigt ordentligt då om jag ska ens kunna komma på vad jag gjorde då..


Kommer du ihåg vad du gjorde exakt då, vilken plats du var på, vad du hade för kläder på dig, vad du kände då.. Kan du känna känslan enklare än tid och plats?


Jag kommer efter många om och men ihåg vad jag gjorde då.. Jag tror jag klampade omkring inne på Volvo personvagnar i götelaborg.. Stämningen kraschade totalt där inne.. Allt blev som ett vacum på ngt sätt.. Känslan kommer jag ihåg bättre faktiskt..  Eller så är det helt enkelt att olika personer kommer ihåg saker på olika sätt.. Elr ja så klart det är så, men just det där med tillbaks i tiden.. Det är ju mpnga faktorer som påverkar människors minne..


Ett minne jag definitivt kommer ihåg var när Olof Palme blev mördad.. Jag antar att det var runt -84 -85 ngn gång.. Kanske :) Jag satt iaf i sängen med min mamma och bror.. Det var på tvn som det sändes och vi tittade allihop.. Fastän jag var så liten så är det ett starkt minne, och jag fattade inte att han var så känd. Men det var lite hemskt på något sätt.. Så allvarlig stämning..


Jäh jäh, Anna Lind, det var också en stor sak.. Men jag vet inte exakt vilket datum det var heller.. Tiden går så fort så åren flyter ihop lite konstigt nog :) 


Men oboy det kanske kommer med åldern. Det där knivskarpa.. Jag vet exakt vilket årtal det hände.. Nästan som att man utvecklar sina smaklökar med åren.. Fast det är minnet istället :)


Maybe baby :)



Yep yep..


Over and out........

 
 
Ingen bild

Klara

14 december 2008 00:58

Hej! Bli medlem här:

http://www.gratisgen.se/ref/99703

och få bland annat gratis presentkort, ipod touch, digitalkamera, biobiljetter m.m (:

Perfekt att få hem gratis och ge bort i julklapp till sina nära och kära eller sig själv!

 
Ingen bild

Snyggve

14 december 2008 01:11

Hej Klara :)

Det vet du välan att jag så klart vill bli medlem i din sekt.. Elr jag menar gratis gratis klubb haha..

Och jag som försökte vira in mig själv till ett paket *phew* vilken tur att du kom med tips så slipper jag det nu :) Guu vad dum jag hade känt mig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goodguy - 28 november 2010 23:16


   Världens slemmigaste man?!?   Jag kikade in här av en slump och till min förvåning är det folk som tydligen läser min blogg forftarande fast jag inte skrivit på ett år hmm hur går det ihop egentligen, och vilka är de som läser?!? Göbbgurr...

Av Goodguy - 29 oktober 2009 20:35


   Tiden står stilla och allt runtomkring verkar som en dimma. Varför blev det så här morfar, varför togs du ifrån oss. Vi som älskar dig såsom jag vet att du älskar oss. Jag förstår det inte, jag vill inte förstå. Du har inte fått leva...

Av Goodguy - 29 augusti 2009 01:54

  Har du känt på dina känslor någon gång?   Jag gör det just nu..   Mina ögon är suddiga och en varm dov känsla trycker lite lätt i dom, jag sluter dom och öppnar för att se om det är någon skillnad.. Nepps det var det inte, det enda jag la märke til...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 22:49

  Det är mycket i hjärnan nu =)   Saker jag funderat lite på idag..   Grejen med min gamla blocket annons dök upp idag igen, det känns helt otroligt att det inte är en dröm utan faktisk verklighet.. Jag hade en annons ute för flera månader sen som j...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 14:25

  Grannar alltså, vad i hela helvete har dom för problem haha =)   Det enda jag önskar är lite vackra kvinnor som är trevliga och ler åt mig.. Det är allt men neeeej det är ju för mycket begärt.. Okej jag har haft grannar som ler åt mig och visst dom...

Ovido - Quiz & Flashcards