Direktlänk till inlägg 23 december 2008

Besatt??

Av Goodguy - 23 december 2008 11:54


Av julen, Helge Fossmo eller av Facebook??


Ja då är du illa ute.. Inte nog med att allt är mycket halkigare vid dessa tider.. Du kan ju halka och slå dig något så jävulskt  ändå menar jag ;)


Tja min goda julbockar och små jultomtar.. Fan vad lite kvinnliga julvarelser det finns egentligen.. Bock, tomte, ren(Rudolf), tomtenissar, hmm little babyjesus!! Nahh det märks ju helt klart att det är mansdominerat hela klabbet alltså... Vad ska vi göra åt det då.. Det vete fasen alltså, men jag har nu konstaterat det iaf :)


Skulle kunna ta upp begreppet MANS samtidigt :) Vad då Mans?? Motsvarigheten till mens såklart :)  Just de, det känns som jag har mans idag.. Mans suger fett i juletid alltså.. Känner mig trött, lite svullen i kroppen, känslig, upp och ner i humöret alltså. . Fast mest upp *fniss* kissnödig, fast det kanske inte har med saken att göra höhö.. jAJA du förstår säkert hela kalopsen om du både är man och kvinna, alltså inte tvåkönad nu.. Elr det med, men var för sig menar jag haha..


Över till nästa tanke..


Julen alltså.. Vilket fenomen alltså..  Det är helst sjukt hur folk stressar och har sig för denna lilla stund av frid som i slutändan troligtvis leder till total utmattning, en skrikande plånbok och ångest över all julmat som de flesta trycker i sig tills de nästan ser ut som julgrisar.. Ont i magen får man med, det spänner och trycker och man sitter halvt utslagen och trycker i sig en liten extraknäck bara för att.. Men ner ska den :)


Herrejaja.. Jag är luspank som alltid vid jul.. Men julklappar det ska man köpa om så jodren går under.. Ikeas gigantiska varuhus passar sig ypperligt för denna lilla uppgift.. Att handla tills det dåliga samvetet har släppt och du nu är två steg ifrån att sälja faktum på gatan *S*  ;)


Fan en snubbe sålde faktum och tjänade runt 30 lapp i månaden så han hade till sitt missbruk.. Hmmm kanske den branchen man ska ge sig in i.. Snackade med min endaste vän i helaste världen om saken.. Molgan alltså,, Min vän numer efter jag gjorde mig av med Alfons den där natten muhahah*läskig min*  Uhh vad seriöst de blev nu :)  Okej jag diskuterade det iaf, med en ehh annan människa..  Det skulle vara rätt coolt att prova faktiskt.. Jag menar va fan, jag skulle kunna klä ut mig till uteliggare och se allmänt jävlig ut och sen sälja utav bara helvete.. Menar med min hjärna i en ehh uteliggares kropp alltså.. Båda två blev sööögna som de säger :) Tänkte att vi kanske kunde tävla mot varann och se vem som tjänade mest cash.. Det vore jävligt coolt faktiskt.. En livserfarenhet, men just att bo ute det tror jag nog jag hoppar.. Enda kruxet är hur man gör för att se ut som en uteliggare och få tag i tidningen.. Hehe...


Tillbaks till julen...


Det som jag inte heller fattar med julen är att alla ska ljuga och säga att julen är så fantastisk.. Va fan den är ju det mest stressande på hela året fö hääälvääte haha.. Give me a break god damn ;)  Eller är den det?? Jag tyckte julen kändes fruktansvärd så fort jag satte min fot innanför Ikeas murar iaf... Ohh inte nog med det.. Det hela börja med katastrof innan jag ens kommer in... Självklart är man ju ivrig som en iller när det vankas julklappshandel.. Man vill bara in och slita med sig alla klappar innan någon annan lägger vantarna på dom.. Kankse lite som en löjligt billig rea och det står någon ondskefull människa och river i "dina" potentiella sköna kläder.. Det är nog samma fenomen som lockas fram som i trafiken... Människan blir ett med naturen och går tillbaks till djuriska beteénden...


Man blir lite irriterad och glääärgh så frustrerad..


Okaj vad hände da??


En korpulent kvinna med stripigt långt fett hår vaggandes med två tonårsbarn och trängde sig förbi i öppningen.. Öppningsgrindarna och kvinnan var i vägen för min ingång till Ikeas djungel av klappar..


Inte nog med detta, då hon uppenbarligen märkte att hon gick före så var det inte en ansats att flytta sin obehagliga lekamen.. Utan tog stolt upp vägen som en sann sengångare.. Jag riktigt kunde känna lukten av old as fuck lukt i mina näsborrar.. Det gjorde min väg panikartad i cirka 15meter.. Jag sprang halvt in mellan några ihopklämda soffor och tog mig precis ut före denna fruktansvärda kvinna och hennes två små säkerligen inavlade tonårshuliganer.. De spelar säkert väldigt mycket banjo hemma på julen kan jag tänka mig höhö..


Gahh sen en sak med folk i kö som jag bara måste droppa en liten line om.. Vad är det för fel i hela huvudet på dessa människor??


Människor som trampar på hälarna och flåsar en i nacken?? Whats up with that shit??

Människor som nöjt skiter i att lägga upp den där saken vad det nu heter på bandet efter sig.. De där plastbitarna för att avskilja maten :)

Människor i kassan som lägger frimärken på den sunkiga disken och trycker ner frimärket ungefär som att det är disken de ska posta aargh, man ska ju fan slicka på frimärket sen :)

Människor i kassan som tittar på dig och lurar dig att du ska få pengar i handen tillbaks, men sen lägger ner de drygt på disken *morr*

Människor på mcdonalds som säger.. -Du får vänta i 10 minuter.. Va fan hände med 3minutersregeln :)

Människor i affären som tar den sista varan av det du just behöver.. (hade jag med gjort iof) men lite dåligt samvete kanske jag hade fått :)

Människor som hostar en lunga ur sig i näven och sedan nöjt ger dig penarna tillbaks.. Uaaack!

Människor i kassan som inte ens tittar på dig och är så griniga så man kunde tro att de ätit 40 citroner..


Andra saker som stör mig i affärer :)


Glömma saker som du bara måste ha handlat när du tagit dig ur en kö på 10 minuter ich inser att du bara måste gå in igen och göra om samma process.. Hugha :)

När du inser att du glömt dina pengar hemma väl framme vid kassan :)


Ja shit det finns säkert 100 saker till..


Men nu över till Facebook...


Det känns som fb ska veta och höra allt.. Du måste svara på ditten och datten.. Request hit och dit.. Det påminner mig m ett flipperspel.. Alltå i huvudet.. Ungefär som julhetsen :)  Jag ska säga en sak ärligt som jag faktiskt inte trodde var möjlig att jag skulle säga då jag tyckte det var rätt kul själv ifrån början :) Men shit alla requester om allt ifrån himmel och jord alltså..


Skicka vidare den här för att lilla bla bla bla ska kunna få se sin familj igen.. STöd alla ledsna människor i bla bla bla.. Massa fucking blj alltså.. Eller?? Jag tycker alla hjälp och tyck synd om stöd nu annars är du en dålig människa.. Jag tycker det är bullshit helt enkelt.. Vad förändrar det om jag stöder gruppen.. Lägg ner minkfarmer eller rädda joppe på facebook.. Really i verkligheten alltså.. Vad för nytta utom att det ska se bra ut gör det.. Säg mig det och övertyga mig så ska jag gå med i allt som finns sen :)


Eller de där dåliga samvetes grejerna som ska skickas vidare.. Ahh så tragiskt.. Spam spam och åter spam vill jag tillägga.. Jag är fan allergisk mot spam och kedjebrev i alla dess former..  Inte ens i mejlen från mina egna vänner i verkligheten kan jag undgå kedjebrev och spam.. Alla har en svag stund då man tror på något av dessa skrivna brev... Jag är inte arg på människorna som skickar detta.. Det är mer fenomenet i sig.. purk asså!!


Okaj då har jag fått ur mig lite julsmörja och nu ska jag raskt övergå till att knacka på hos varje granne.. Sjunga en julsång, mata de med lussekatter och krama de pinsamt länge :)


God Jul på er alla..


Och jag menar det verkligen ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goodguy - 28 november 2010 23:16


   Världens slemmigaste man?!?   Jag kikade in här av en slump och till min förvåning är det folk som tydligen läser min blogg forftarande fast jag inte skrivit på ett år hmm hur går det ihop egentligen, och vilka är de som läser?!? Göbbgurr...

Av Goodguy - 29 oktober 2009 20:35


   Tiden står stilla och allt runtomkring verkar som en dimma. Varför blev det så här morfar, varför togs du ifrån oss. Vi som älskar dig såsom jag vet att du älskar oss. Jag förstår det inte, jag vill inte förstå. Du har inte fått leva...

Av Goodguy - 29 augusti 2009 01:54

  Har du känt på dina känslor någon gång?   Jag gör det just nu..   Mina ögon är suddiga och en varm dov känsla trycker lite lätt i dom, jag sluter dom och öppnar för att se om det är någon skillnad.. Nepps det var det inte, det enda jag la märke til...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 22:49

  Det är mycket i hjärnan nu =)   Saker jag funderat lite på idag..   Grejen med min gamla blocket annons dök upp idag igen, det känns helt otroligt att det inte är en dröm utan faktisk verklighet.. Jag hade en annons ute för flera månader sen som j...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 14:25

  Grannar alltså, vad i hela helvete har dom för problem haha =)   Det enda jag önskar är lite vackra kvinnor som är trevliga och ler åt mig.. Det är allt men neeeej det är ju för mycket begärt.. Okej jag har haft grannar som ler åt mig och visst dom...

Ovido - Quiz & Flashcards