Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Ditten och datten!

Av Goodguy - 18 juni 2009 10:37


Note to myself "Jag hatar att skriva blogg" *allvarlig fiskaktig min* du vet som en mört eller så =) Har du fiskat någon gång elr nej! Let me refrase that question =) Har du metat menar någon gång menade jag? Då lär du ha fått en ugly ass mört jag lovar daj :P


Jag är lite rädd för att fiska nu för tiden och det känns så fel att döda ett oskyldigt djur, fast det är så gott att äta muhahaha ;) Ta tillexempel förförra sommaren elr whatever det nu var. En grupp alfahannar samlade vid ett litet mystiskt tjärn far away i skogen, vi hade en kanot och fiskespön. Riktiga coola spön nu alltså, inget litet näpet metspö här inte *fnys* ;)


Okaj.. Vi var rätt balla när vi gled ut i en kanot och kastade loss! Först fick jag napp och vi blev så exhalterade att kanoten höll på att välta, jag hade ju självklart pengar och mobil på mig *spänningen och farans man*. Fisken släpper en halvmeter innan jag fått upp den i kanoen. Rockigt värre och fett antiklimax =) Min buddy old pal får så klart samma fisk på kroken strax sekunder senare. (99% säkert) det fula trynet liksom haha, väl i kanoen så säger han "ohh jag vågar inte ta den". Men va fasen alltså vi var ju hungriga och hade en eld på G. Vem kan svika en eld liksom? =) Shit det började bli hårigt i kanoen och gäddan med det fula trynet gick bärsärkargång och kastade sig som en vansinnig tjur fram och tillbaks. Han eyeballade mig och väste åt mig, så jag var tvungen att ta ett beslut! Det var mr gädda mot mig och min vän Molgan. Nej så heter han inte men nu säger jag så =)


Okej snabbspolning över ond bråd död och vansinniga våldsamheter, det är ännu lite känsligt så jag pratar helst inte om det :P Just det.. Allt går inte enligt planerna under striden och när vi väl kommit in med en död gädda så plötsligt händer det något spektakulärt! Min vän Molgan som försöker ge mr gädda vad han tål med en filékniv ligger nu på marken allvarligt skadad. Till allas förskräckelse så skar han av sig ena handen. Nu börjar blodet forsa och gäddan vaknar till liv igen, ute efter blod med crazy eyes som rullar efter blodshämnd. Gäddan väser och sylvassa tänder blottar sig mot min strupe..


Tystnad....


Skärp er nu! Så gick det ju inte till ;)


Skenade iväg lite, okej vi är tillbaks till min vän Molgan.. Han skar sig faktiskt djupt i ett finger. Turligt nog hade vi massa papper med som vi virade runt fingret. Men det vart lite cirkus för Molgan mår plötsligt dåligt så vi får lägga han ner och jag satt nog och försökte få han att andas lugnt och med djupa andetag i minst 10 minuter innan han kom tillbaks till normal status. Vi baddade samtidigt hans panna med blött papper. Ahh shit han fick en chock helt enkelt. Det vart väl för mycket med all ond bråd död och sen att han skar upp sig.


Yep där bryter vi.. Jag kan tillägga att jag var ett asshole mot fiskar när jag var liten. Vi hade inte mycket annat att göra än att fiska och jävlas liksom. Vi fiskade mestadels normalt men ibland så var vi uttråkade och då kunde vi tillexempel fiska stora slamfiskar. De vägde flera kilon och var riktigt bastiga, vi drog upp flera stycken och placerade ut dom i en stor pool och några i en fontänpool. De simmade i några dagar och sen ahh så kan allihopa säkert lista ut att det gick åt H-E för dom.. Ursch dont do that!! Det är inte klokt helt enkelt..


Okej jag ska berätta om den största fiskmassakern jag vart med om.. Det här är sjukt så sluta läs nu om du är känslig..


Barn under 15 år har ej rätt att fortsätta här..! Tanter eller gubbtjyvar med svag pump kan omedelbart återvända till närmaste bingopalats ;) Övriga med ehh andra sorters erektionspumpar kan ju bara gå och göra en Houdini =)


Okelidokelidoo.. Here cooooooomes the niiight! Har du hört den? Med han va heter han ehh mmm uhhh..  Kim kanske? hmm ja den spelas säkert på din radio om du har en iaf =)


Ok here Goes.. Goes vilket förövrigt är en sorts fyrhjulingsmodell *briljerar med mina kunskaper. Någon kan säkert tro att jag är lätt retarded för att jag fortsätter som en duracellkanin med massa goja*


En gång...


Så..


Börjar bli spännande nu ;)


Uj det kliar på ryggen lite :P


Devil ligger bredvid mig och fiser (broshans evil attackhund ;)


Vart jag och några fina skojfriska typer ute på en sorts turne där vi provade alla tänkbara lustigheter och jag kan säga att vi hade tillgång till riktig dynamit  med tjärstubin och spränghattar. Resten av historien kan jag så klart inte förtälja då enbart detta jag säger nu är straffbart, men ahh shit preskribering är ju ordet och jag vill lätta på¨mitt hjärta.


En stad.. Sommartid.. Turister äter glass.. En ensam kanal som ser rolig ut..


En dynamitgubbe kastas ner i kanalen (jag vet det är sjukt) kanalen ligger väldigt nära en bro vid en huvudgata till staden som är full i turister. Dynamiten smäller av och en enorm.. DÅ menar jag enorm kaskade av vatten spolar åt alla håll och till och med över bron. Grejen med dynamit är att det blir en sådan sjuk kraftfull smäll så att man blir nästan stum av känslan. Ett gäng grabbar springer utav bara H-E.. Alla tänkte shit vi skrämde skiten ur folk mitt på ljusa dagen och det vart nog lite värre än vi väntat.. Men va fan hade vi väntat egentligen..? Dynamit is the shit..!!!


Vi vågade oss tillbaka minuter senare i skepnad av förvånade oskyldiga grabbar.. Människor hade samlats och spanade mot kanalen, väl framme vid kanalen möttes vi av en syn som jag aldrig glömmer.. Kanalen var inte längre en vanlig kanal.. Kanalen var nu täckt av död fisk! Som ett täcke på vattnet låg det död fisk och jag kan inte säga hur lång sträckan var men det var inte den lilla biten..


Hmm jag hoppas fiskarna har det bra i fiskhimlen och att ingen blev traumatiserad.. Den gärningen sög.. Fast det var grymt spännande men det sög! Jag säger det igen så ingen tror att jag gillar att ehh det sög haha... Nahh seriöst menat!!


Word dog!! Cool amerikanskt slanguttryck som ger innebörden av en hård min och ett hjärta av sten så alla förstår  innebörden av allvaret. Nej fan det gör det ju inte, rena blajet :P Okej jag lovar jag gör aldrig om det.. Jag var en annan person då *schizofren röst* :P


 Glad midsommar nu!! Det erkännandet bjuder jag på... Nu ska jag få massage snart ;)


Tata gott folk :P



 
 
Ingen bild

y

19 juni 2009 08:20

Nej nej nej, du hatar inte alls.. Sluta åjja dej nu å skriv mera om dina äventyr...*s*

 
Ingen bild

goodguy

22 juni 2009 10:17

ohh uhhh ojoj =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goodguy - 28 november 2010 23:16


   Världens slemmigaste man?!?   Jag kikade in här av en slump och till min förvåning är det folk som tydligen läser min blogg forftarande fast jag inte skrivit på ett år hmm hur går det ihop egentligen, och vilka är de som läser?!? Göbbgurr...

Av Goodguy - 29 oktober 2009 20:35


   Tiden står stilla och allt runtomkring verkar som en dimma. Varför blev det så här morfar, varför togs du ifrån oss. Vi som älskar dig såsom jag vet att du älskar oss. Jag förstår det inte, jag vill inte förstå. Du har inte fått leva...

Av Goodguy - 29 augusti 2009 01:54

  Har du känt på dina känslor någon gång?   Jag gör det just nu..   Mina ögon är suddiga och en varm dov känsla trycker lite lätt i dom, jag sluter dom och öppnar för att se om det är någon skillnad.. Nepps det var det inte, det enda jag la märke til...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 22:49

  Det är mycket i hjärnan nu =)   Saker jag funderat lite på idag..   Grejen med min gamla blocket annons dök upp idag igen, det känns helt otroligt att det inte är en dröm utan faktisk verklighet.. Jag hade en annons ute för flera månader sen som j...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 14:25

  Grannar alltså, vad i hela helvete har dom för problem haha =)   Det enda jag önskar är lite vackra kvinnor som är trevliga och ler åt mig.. Det är allt men neeeej det är ju för mycket begärt.. Okej jag har haft grannar som ler åt mig och visst dom...

Ovido - Quiz & Flashcards