Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Goodguy - 27 oktober 2008 13:40


Det kan den vara!!


Aldrig sett filmen Outbreak?? Så se den inte och sen åk kollektivtrafik *YNK*


Ok filmen handlar inte om kolletivtrafik men om ett livsfarligt dödligt virus som sprider sig till USA.. Så klart är det i USA de största och farligaste sakerna händer. Alltid så är det USA som är jordens medelpunkt och det centrala världsaltet och allt som kretsar utanför gör det antagligen inte.. Ngt som jag funderat på med många katastrof filmer är hur dålig kontakt de alltid och oftast har med andra stormakter om hur man ska lösa frågan med de oftast fruktansvärda kriserna som uppstår.. Men men så klart så är ehh omvärlden oftast helt avskuren på något roligt sätt hehe..  Jäh jäöh det var inte riktigt amreikansk film jag skulle ta upp :)


Well well :)


Det är en speciell scen i Outbreak som fastnat på min näthinna och hjärna.. Den scenen när de filmar i en biosalong i inledningen.. Då en smittad kille om jag minns rätt nu :) Nyser rakt ut i salooonen och de grymt små bacillerna sprider sig precis överallt som en våg som sköljer åt alla håll.. Närbildssekvenser av när bakterierna flyger fram och nästlar sig in i mun och näsa på omgivande besökare går om och om igen i min hjärna.. Sen bryter helvetet ut in the United States.. Kod röd liksom. Outbreak börjar nu :)


Jag minns en händelse som den voro fråno igåro.. Hmm bokstavligt talat det var igår ;)


Jag var trött och jävlig och klev rakt in på ett sunkigt tåg.. Inte nog med att tåget var sunkigt, det var försenat och jag tvingades bevittna en underlig fuckt up droganvändare, (fina ord) :)  som dansade omkring och lekte hoppa hage på tågperrongen i 10 minuter extra då tåget var försenat :) URK!! Helt sjukt hur lång tid 10 minuter kan vara ibland :)


Väl ombord på det sunkiga tåget så hade jag så klart ingen reserverad plats för att jag orkade inte kryssa i det när jag beställde biljetten.. Och anywhoo så vilka åker tåg på kvällen ey :)


 Mmm just det.. Jag och en hel hög människor till tydligen... Menar den där känslan av att jag är lite speciell och det här tåget har säkert inga resenärer alls.. De är nog hemma och ägnar sig åt bingolotto.. Det enda jag tydligen missat i min twilightzone värld är att bingolotto slutade tydligen först sändas på lördagar och sen övergick till söndagar.. Då det var en söndag jag nu åkte så tänkte jag att det säkert var primetime på bingon nu.. Det jag inte tagit med i den sjukt smarta beräkningen var att bingolotto tydligen bytt kanal till tv4+  Eller har jag fel där så rätta mig :) Varav folk och en del fä nu för tiden inte har 4+ och tydligen så har bingo svalnat nu ehh för tiden ;) Jaja jag minns att jag spelade bingo någon gång på lördagar förr i tiden iaf.. Det var skitcoolt och jag var helt säker på att jag skulle få in färgfemman..


Det enda jag fick in var antiklimax och fattigdom :) Men men, så länge Looooooket lever "fett" på mina gamla surt förvärvade barnbidragspengar eller vad jag nu hade för inkomst på den tiden så är det ju ehh fett alltså.. Loket din gamle pengagris där ;)  Bye the way så har jag hälsat på Loket några gånger.. Han hade alltid ett fett bett i blicken liksom haha.. Förlåt Looket.. Kiss and make up ;) *slörp*


Jao da, så ligger det tydligen till.. Inget rörigt va :) ??


Tänk dig nu att du väl kommer in i Looket.. Jag menar naturligtvis in på tåget :) Du märker genast att det sunkiga tåget till och med har sunkig belysning och alla sitter så självklart på sina platser och jäser pompöst.. Just det du kom in i första klass och gliriga ögon tittar och det glimmar av skarpa guldtänder.. Maj-Lis 149 år har spanat in dig och slickar sig med sin vassa ödletunga medans hon väser åt dig.. Pick up the soap Biaaaatch!! Skriker hon medans hon slingrar sig runt dig med sin beniga kropp likt en gummisnodd.


Skoja bara :)


Jaja du kommer ur den klassen och den sunkiga känslan sunkar ännu mer, vagnarna är överfulla och folk sitter helt naturligt med benen rakt ut i den lilla gång du försöker komma fram i med full i packning och stapplandes fram och tillbaks som en kissnödig kattunge... Du stapplar fram i några vagnar och äntligen äntligen hittar du ett ledigt säte.. Naturligtvis så fanns det några säten med en plats kvar och någon lurk som pöst ut typ över två säten med halva sin blötfeta lekamen och helst fyrtioåtta väskor som bevis på att han bokat checkat in och äger platsen för gott..  Menar vilken person med någorlunda hyfs skulle ehh vilja fråga om platsen var för uthyrning även för andra blekfeta fähundar ;) ??


Nu när du väl satt dig i detta säte som känns riktigt bra faktiskt.. Helt löjligt hur ett sunkigt säte i ett sunkigt tåg kan kännas så bekvämt och skönt.. Du pustar ut lite och tanken av att någon kommer för att ta sin plats försvinner efter 5minuter.. DÅ är allt lugnt och skönt igen.. Du har nu full harmoni och balans och en gloria svävar ovanför ditt huvud.. Du tar upp en tidning och börjar läsa.. Mmm skönt nu är det bara 45 minuter kvar till ankomst.. Nu ska jag avnjuta en tidning i luuugn och ro...


Plötsligt bryts detta lugn av att det dyker upp en liten snorig kaka till unge svníngandes likt en liten baby babian.. Upp och ner upp och ner.. Sving sving.. Även i andra sätet poppar det upp en liten gubbe i lådan tutunge som högljutt skriker fram gutterala läten ur sin lilla ungmun... Hmm jag börjar lyssna lite förvånad över hur de använder tåget som en lekpark slash djungel.. Till min förfasan så har jag nu insett att jag hamnat i barnens helvetesmecka.. Vad menar jag med det lilla hårda uttrycket nu då :) ? Inget ont om barn nu ;) Inget alls :)


Men hell noooo.....!!


Tittar åt sidan.. Två snoriga ungar klockan 9.. Vrider huvudet 360 grader och klockan 6, 12 och 3 inser jag nu att det är små ungfjuniga lulliga och till min största fasa... SJUKA snörvlande hostande barn... En sådan där hosta som är lite kraxande, slemmig och man skulle säkert kunna bli sjuk bara av att lyssna på den.. Äsch chill nu tänker du.. Menar alla kan ju inte vara sjuka :)  Efter nogranna avlyssningar så kan jag bekräfta att hur jag än vänder och vrider på det så hostas det och snörvlas från bokstavligt talat alla håll... Lugn och fin nu.. De hostar säkert inte så mycket :)


Djungelungarna i framsätet framför dig klänger och skriker konstiga saker för att komma från barnmunnar.. Den lilla babianungen klänger upp och ner och blänger konstigt på dig.. Barnen bakom dig tittar på babianungarna.. Den ena av baby babianerna poppar upp som gubben i lådan och riktar sitt hemska baby babianansikte mot dig.. *Host host host* Rakt mot mig.. Det ryser i mig, ungarna bakom hänger nu över min stol och snörvlar ikapp och nyser.. Ungarna på sidan om dig snörvlar och hostar i kapp..


Det är hostdown competition ala 2008.. Vilken liten esping kan förgifta dig mest.. !?! Breakout scenen på biografen flyger fram och tillbaks i mitt huvud.. Hjärnan börjar dunka, jag svettas nu och jag känner mig mycket illa till mods... Shit jag måste fly inser jag... Jag reser mig upp och när jag halvspringer därifrån hör jag hostmaffian tystna mer och mer.. Det var nära där tänkte jag.. De fick mig nästan de små illbattingarna.. Eller fick de mig..?? Jag står nu resten av resan och utan att tänka mig för så slickar jag mig om läpparna utan att tänka mig för..


Plötsligt får jag svårt att andas.. Giftet har nu tagit över hela min kropp och jag faller livlöst rakt ner i golvet stendöd muhahah :)


Not!!


Ok krya på er och håll er undan de små snorkråkorna ;)




Av Goodguy - 27 oktober 2008 01:01


Ja just det det kan kännas så ibland elr??


Inte??  Då är det fantastiskt och hell ge mig lite av den känslan.. :)  Känslan av att allt är supderduperkalas hela dagen lång och du har vunnit en miljon på lotto plus att du får 3 önskningar av anden i flaskan elr lampan kanske.. Ganska skön känsla skulle jag tro :)


Mjao mjao mjao men nu tillbaks till verkligheten då :)


Vissa dagar så kan det kännas som att jag är femton år och totalt efterbliven..(inte bokstavligt talat nu då vi alla vet att femtonåringar icke är efterblivna) Eller?? (Skojar bara) :)


 De dagarna skulle jag helst vilja lägga mig ner i en soffa.. Inte svara i telefon inte duscha, inte göra ett skvatt.. Kanske få mat serverad och en liten leprechaun som matade mig.. Nahh det låt skitläskigt med en leprechaun.. Ta en liten hund med jättesnälla ögon och en skön attityd.. Hmm börjar redan balla ur :)  JAJA ta ngn som matar mig bara :) Med det som jag önskar så klart..


Sen skulle jag vilja ha selektivt minne dessa dagar så jag kunde undgå att tänka på det som jag inte vill tänka på och fokusera på enbart underbara tankar.. Tillex mat och att ligga i en soffa :) Kanske skulle ligga i min soffa i ungefär en vecka.. Bli matad, dregla lite i haklappen lite efterblivet, se dum och ut skratta åt mina egna skämt och tänka på vilken rolig människa jag är haha.. Du ser jag börjar redan :)


Alla måsten som fanns innan.. Alla saker som är så viktiga att göra.. Alla saker som blir som en stor gröt som kladdar och tafsar på din hjärna bara helt försvann.. Usch det borde vara olagligt med tafsande och kladdande av denna gröt :) Menar vem vill ha gröt i hjärnan va va va ;) ?


Jag tror alla behöver en vecka av total förslappning, äta, dregla och skratta.. Kanske elr ahh dreglandet kan kanske strykas.. Rewind and erase :)


Det här inlägget blir ganska genomtänkt och segt som gröt..  :) SKönt, alla borde bli lite mer förslappade så skulle jag vara effektivast i hela världen sen och typ ta över världen.. Kanske tjäna 4 miljarder genom rent av fantastiska uppfinningar så som egenproducerat vatten hämtat ur kranen och ner i flaska med en flott etikett.. Det skulle ju ehh ingen annan fattat att man kunde göra eftersom alla är helt förslappade haha..


Har nog käkat en hel hög med smarties idag och hoppas att jag inte fastnar i pausläge resten av livet nu bara.. Grymt stelt och obekvämt tror jag :)


Ha det fett nice som vi fett säger på stureplan muhahah :) Nej jeflar där snackar vi ba schhhteka :) Jaja du förstår säkert min andemening eller inte.. Eller så kanske jag bara snackar bullcrap så det stänker om det.. Fett no matter what eller (inte) ;)


Chill folks ;)





Ovido - Quiz & Flashcards