Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Goodguy - 2 oktober 2008 22:27

Jag har haft en bilannons ute på en bil... Priset är om jag jämför mot många andra bilar av samma märke och skick faktiskt det lägsta i Sverige jag ehh sett iaf :)  Glocalnetlågt alltså :) 14000 kr talar vi om då :)


Ska slänga in lite sköna mejl och några somniga...


Kompiskillens weirda mejl.. Okaj jag skrev ett ganska barnsligt mejl tillbaks, så svaret på mejlet finns med.. Hmm känns lite barnsligt så här i efterhand.. Oooops... Men va fasen jag har glasklara icke prutande!!! med i annonsen :)


(kompiskillen)


"Hej ! jeg vvill vara först på kvarnen. kåmpis vi säjer 5tysenkroner och
jag provkör bilen hor mykket jag vill !!!"


(Fånig jag)


"(Ett gammalt svenskt ordspråk: (Den som kommer) först till kvarn', får först mala. Förekommer ofta i den förkortade formen först till kvarn.

Detta betyder att kunder betjänas i den ordning de ankommer och att den som kommer för sent kan bli utan. Förhandsreservationer gäller inte.)

 Just nu har jag fem drängfulla elaka små dvärgar som är på väg med sin kringresande cirkus och håriga damen.. Håriga damen mmmm *slörp, slisk* 

 Klart jag är din kk ompis ;) mmm kk ompis och håriga *slisk, gurgel* damen mmm *bröööl*

 Tyvärr måste jag meddela att bilen i övrigt redan är tingad och kvarnad av de elaka dvärgarna.. *världens minsta sorgligaste fiol spelar i bakgrunden*

 Tack och häj du häj du kkåmpis!!"

 Ps. jag är 99.9% säker på att det var en kompis som skrev det mejlet :) Så ehh lite fånig får man va :)

 
Kjell-Åkes milt sagt sömniga mejl som just som de verkar inte leder till ett skvatt mer än att han fick mig... Sömnig!! :)


"> Hej
> Vad är det för små fel ?
> Finns det något maskinellt
> fel på den ?
> Varför är den inte såld ?
> Varför sälja den ?
> Med Vänliga Hälsnigar
> Kjell-Åke Nilsson"


Kjell-Åkes del 2. Undrar varför han skriver i blått helt plötsligt.. *kanske för att inte somna*


"Hej o tack för informationen
Hör av mig i morgon om vi har bestämt oss för att köpa. Tror också att det är en prisvärd bil. Ha det Bra  MVH Kjell-Åke"


Kjell-Åkes del 3.. Nu skriver tydligen jag i blått med haha ;)


"Hej vi ska in till ******* i morgon , så ä den kvar å det passar så kollar vi på den. Ha det Bra MVH kjell-Åke"


Kjell-Åkes del 4.. Slutgiltiga R.E.M fas... Avslutet så att säga :) Notera den rosa färgen i texten.. Weeeird !!!  :)


"Hej Här är ändrade planer , men hoppas Du får den såld !
Ha det Bra ! MVH Kjell-Åke"




Den mystiske Anders...


"hej vad tar du jag bjuder 7000kr"


Spännande spännande!!



Elr varför inte den frestande habman med en prima cykel..


"Häjsan Häjsan !!!

Din bil är finn hor mykket kostar denn? jag kan buta mäd en fin sykel
jag har. vi hors"


Gamle Janne har lyssnat lite för mycket på repiga skivor och antagligen fått ngt syndrom med tiden :)


Janne del 1


"Hej!

Jag bjuder 7.500 vid en snabb affär.

Hälsningar

Jan"


Mitt svar var.. Nej Jan.. Den summan får du lägga på en annnan, troligtvis röten bil som är mycket äldre :)


Janne del 2..



"Hej!

Jag är intresserad av Din bil. Med tanke på bilens ålder så bjuder jag
7.500 kr.

Med vänlig hälsning

Jan Carlsson"



Jag vete fasen vad jag svarade.. Men jag somnade väl antagligen när jag läste mejlet :)


Hmm för att inte tala om alla clowner, cirkusartister, mimare, och jonglörer som har ringt.. Skulle säkert vara roande att ta samtalen i korta, men jag orkar helt enkelt inte.. Jag kommer somna haha... Just ja två seriösa personer kom och tittade.. Båda hade den gamla klassikern "bilmekanikervännen" med sig :) "Bilmekanikervännen" är en helt seriös kille som oftast brukar fantisera ihop fel som aldrig funnits innan han kom...


Fy för grisen vad trött jag är på människor i bilhandlartagen nu.. Det blir väl som jag sa till den senaste drönaren som tråkade mig... Jag kommer nog sätta upp bilen på en piedestal eller rama in den som ett konstverk snart :)


Ok i mon e det nya tag ;)


C ya :)





Av Goodguy - 2 oktober 2008 21:57


Jag funderar väldigt mycket just nu.. Tror alla gör det emellan varven, men just denna gången så tror jag att mina funderingar som slutligen leder till handlingar kommer påverka stora delar i mitt liv... Det var längesedan jag var så ambivalent i mitt tänkande.. Jag försöker alltid tänka logiskt och gå på det logiska.. Jag delar detta med hälften intuition och binder dessa två saker samman, då brukar det bli det bästa av det värsta eller bästa av det bästa :)


Jag försöker väga in sammanhanget och allt runt omkring och värdera olika saker på olika sätt, se saker för vad de är och fråga mig ärligt om jag verkligen kommer trivas med det valet jag gör.. Många gånger så säger känslor nej nej, men samtidigt så vet jag på ett sätt att det är det bästa jag kan göra.. Det är intuitonen som brukar sparka mig i rätt riktning i mitt tänkande och det logiska som jag nämnde...


Jag tror många människor skapar sina egna fängelser genom att bortse från sin intuition och bortse från det logiska många gånger.. Ta tillexempel de som fastnar i  dåliga förhållanden, de som aldrig tar sig ur sådana.. De kanske inte alls är så dåliga att de måste ta sig ut.. Men de vet egentligen innerst inne, att det finns mer.. De är värda mer, det finns någon som kommer värdesätta dig mer.. Några nöjer sig med att bli omtyckta och åtrådda, vissa nöjer sig inte med mindre än att bli dyrkade och älskade.. Många tror att den där riktiga kärleken kommer börja flamma efter ett tag.. Bara den där personen inser hur mycket du betyder för henne/han!!  Det kommer tror en del.. Man bygger upp sann kärlek med tiden..


Gör man det??


Jag har många gånger tänkt att en dag så kommer jag träffa någon som från första ögonkastet kommer veta att den vill ha mig.. Den personen kommer inte ha några tvivel på åtrå, känslor you name it.. Bara pang!!  Hur ofta har du känt så när du inlett ett förhållande?? Den där "pang" känslan?? Har du någon gång gått förbi någon eller fått ögonkontakt med någon helt appropå någonstans, när som helst.. Och vid det tillfället bara känt en värme och att du tänker på den personen resten av dagen?? Är det så det ska vara när man träffar någon?? Eller??


Måste det vara så speciellt?? Kanske inte... Men erkänn det vore rätt coolt om du träffade någon sådan människa som får dig att känna så.. Sen så tar den personen reda på ditt nummer och skriver ett meddelande till dig..


Tänk om det vore så...



Tänk om det var ditt öde att träffa den människan..


Tänk om det finns ett öde som styr i världen och ödet är att vara tillsammans med någon som är menad att vara din själsfrände...


Tänk om.....

Ovido - Quiz & Flashcards