Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Goodguy - 3 juli 2009 14:20


Hur är det egentligen att vara en hund? Fråga första bästa kille höhö ;)

Seriöst hur är det egentligen?

Kanske helt underbart eller sjukt jobbigt? Det är inte en enkel fråga!


Fördelar med att vara hund

Du kan bajsa utan att använda papper, med ett ltet käckt "nyp" så är papper ett minne blott =) Hmm finns det människor som kan göra likadant egentligen? Kanske det gör, men jag är inte en av dom ;) Det finns säkert fullt av människor som bajsar och sen drar de upp brallan lite fräckt så där och går vidare =) Jag vet en kille som bajsade i ett skåp när jag gick på gymnasiet, det lilla äckliga skämtet föll inte i god min hos dåvarande lärare och rektor. Han blev avstängd en tid om jag inte minns fel :) Han hde gjort massa mer bajs med så att säga. Okej jag måste bara tillägga att han bytte namn senare ifrån Manuel Trapp till Jean-Claude vantrapp haha.. Fethaja det roliga i det. I alla dll om du vet vem Jean-Claude Vandamme är ;) Behöver jag nämna att han gillade kampsportsfilmer *fniss* Schysst att namedroppa haha.. Ohh im so solly veeeelly solly =) Hoppas han inte kommer och bajsar i mina skåp nu bara *darr*

Ok mer fördelar.. Det enda man behöver tänka på är mat, sova kissa o baja och framförallt att bete sig hundciviliserat, ehh va det nu är men du kanske får ringa mig sen om det skulle vara eventuella oklarheter :P Ring mig sen elr så ringer jag dig, om min telefon inte är på semester.. Den lille rackaren bara sticker iväg mellan varven öhööö =)


Just det förutom detta så kan en hund komma åt sig själv på alla gottiga ställen.. You name it =) Bajen, kissen, schnöppen, elr whatever.. Goodstuff =) Skoja lite :P Men seriöst.. Dom kan det!! =) Tänk va skönt att fläka upp sig i tid och otid närsom det passade och ge sig själv ett ehh hederligt gammalt spungebath haha.. Im cool liksom, låt dom kolla baa :)


Sen så är det kanske mer saker som är roligt om man är hund, tillexempel bli helt överlycklig när man ser folk.. De behöver inte ens vara trevliga överhuvudtaget, skitsamma liksom det är så jävla roligt att se dig fastän du är dum i huvudet, jag diggar dig fett liksom.. Kela med mig nu =) Alltså nu ska jag inte säga att folk är dumma i huvudet överlag utan mer som en tanke på att hur man än är så är en hund glad i dig, om hunden känner dig alltså. Alla hundar gillar ju inte dumma människor som har ett par hästar ur stallet =) Elr ja nu rör jag till det. Jäh jäh jag orkar inte reda ut vad jag snackar om =)


Poängen är att det skulle vara fett nice att vara överlycklig så fort man ser folk man känner till, det hade vart daaamn nice.. Bara sprungit fram med andan i halsen och kramat och dunkat tillexempel Ulrik din avskyvärda arbetskamrat som du motvilligt hälsar på varje dag och ännu motvilligare äter lunch med enbart för att du och Ullrik sitter fast i samma fikarum. I fikarummet hör inte Ullrik din hjärna skrika medans han sakta men säkert tar livet av all din energi, med torra repliker och tomgångstjöt som kan få dig halvt steril och kanske en dag får dig att kräkas i din egen mun. Eller om du har otur så kan Ullrisk röst skära dina trumhhinnor i små fina strimlor.. Ursch alltså.. Den där Ullrik alltså.. Det värsta med Ullrik är att han fattar aldrig att när du småler mot honom under hans tidsförödande och själadödande samtal inte ler med honom utan åt honom.. Tänk om man var en hund, då hade du älskat Ullrik mmm Ullrik gullegrisen jag vill kraaamas med dig och slicka på dig mums!

Tänk om det var så enkelt? (OBS.Ullrik är en fiktiv person) men min enda vän Molgan är på riktigt! =)


Så summa summarum av de fördelar en hund har slår ganska högt!


Nackdelar med att vara hund

Du kan råka ut för en väl bemedlad aristokrat som matar dig med skumpa och tycker att du helst ska passa i en handväska, menar vem fan vill bo i en handväska.. Really? =) Du kan råka ut för en mindre bemedlad, halvt ociviliserad korpulent kvinna eller herre som matar dig med vatten och kellogs frosties i bästa fall.. Roooar väcker tigern i dig!! Det hör du ju själv att själva vrålet är livsfarligt och tillslut kanske vovven är så hungrig så att han käkar kvinnan eller mannen. I bästa fall får vovven bara in en valk och då är det ju dessutom gratis liposuction.. Fettsugning med andra ord, vilka krejor =)


Om det skiter sig ordentligt i det blå skåpet så får du en alkislodare till ägare.. Huuuugha säger jag bara, sötebrödsdagarna är all over nu. Du kanske kan suga näring ur en flaska Kir om du är en lucky punk, elr smaska på en kanyl till frukost.. Nej usch jag vill inte ens tänka mer på saken. DU vill inte jag lovar daj =) Chansen att få ligga är lika med noll.. Du kanske får jucka som en torr ostvåge i bästa fall, eller om du är tik få en minihund som inte ens kommer längre än att jucka mot ditt ben.. Mmm sjuka grejor nu, men det är en hunds vardag =)


Jag kommer ihåg en granne jag och ett gammalt kex hade. Denna granne var en sådan granne som nappade och sen svalde hela betet så att säga om det vankades den minsta form av något sväljbart. Alltså det gick fan inte att vara trevlig mot den människan utan att hon sög märg och ben av en. En oskyldig lördagskväll knackar kärringen, ursäkta mig =) Min blodsugande dåvarnde granne på dörren och frågar om vi kan passa hennes hund då hon skulle ut på krogen och sätta tänderna i någon sorts ursäkt till man som inte kunde försvara sig ifrån hennes långa giftiga tänder som blänkte elakt i mörkret =)


 Jaja well enough så sa ju naturligtvis mitt dåvarnde X ooooh ja, medans jag aldrig ens skulle öppnat dörren för människan. Inget fel på hunden, men grejen var att jycken hade mens =) Och naturligtvis hade inte grannen någon hundblöja hemma. Det var väl roligare att köpa alkoläsk och cigaretter antar jag *bitter cynisk röst* =) Jag hade städat och alla möbler och mattor var typ vita eller beiga. Grannen kastade in hunden som for runt som en furie över mattor och möbler. Det droppade mens all over the place.


Jag höll på att få hjärtsnörp innan vi fick tag i det lilla livet.. Oj da sa grannen och skrockade som gamla ödlor gör =) Due sa jag, du får nog fixa någon blöja till vovven alltså!? Jajamen sa hon och krälade in i sitt näst med slingrande svans :P Efter 5 minuter kom hon tillbaks med en gammal ödletrosa =) Nej för fan det finns inga ödletrosor ;) Men ett par av hennes egna små söta saker *kräks i min egen mun* Skojar höhö..


Men i alla fall hon spände på jycken sina gamla trosor och jag stod och funderade över vad jag såg utspela sig framför mig och det stod lite still i huvudet just då kan jag säga =) Jag höll på att börja asgarva ett tag men häll mig.. Väl när ödlan gått så gick vi en promenad och efter gångvägen som slingrade sig förbi vattnet gick ganska mycket folk. Helt appropå så är vovven bajsnödig och sätter sig och ska bajsa i trosorna stackarn ha på sig. Jag försöker desperat få av kärringtrosorna på hunden, medans förbipassaerande verkar uppskatta synen de ser =) Vovven vägrar ju såklart att avbryta bajsandet så jag får lirka lite liksom! Efter lite lirkande så sprätter trosan av och bildar en liten katapult som sprätter iväg både bajs och trosa så den landar precis bredvid gångvägen =) Shit vad vi skrattade iaf. Det såg helt sjukt ut :P


Tog ju upp röran med en pinne sen och la i en soptunna =) Men det såg lite lustigt ut hehe..

Så kan det vara ibland.. Bajsigt värre =)

Nog om bajs.. BLÄÄRGH =)

Jag kan nog nämna mer saker om olika nackdelar och fördelar med att vara hund, men det blir så långt bara.. Kommer in på sidospår hela tiden hehe.. Okej slutsatsen är att jag är nöjd med att vara människa i alla fall.. Lifes good =) Sen är jag en dominant jävel så jag skulle ha svårt att foga mig efter kommando =) Inte dum i huvudet dominant nu, låter ju lite rough att titulera sig som dominant :P Dominant light säger i då ;)

Jääää jähh =)


Var snäll mot hundarna kan jag säga..!! Och mot alla djur i övrigt ;) Förutom mot fästingar, de suger så att säga =) Shit har en på armen, jag har aldrig haft en tidigare och skrutit med att de inte fäster på mig för att jag är så jävla ball..!! Det gick ju väldans bra, det kanske är ett omen eller något läskigt.? SKa jag stänga in mig nu och lista ut koden för överlevnad så inte jag blir träffad av blixten nästa gång eller får en komet i pallet..?? Vavavavava =) Det är ungefär lika troligt som att jag fått en fästing.. Tro mig ;) Nu börjar åskan också.. Shit jag kanske är synsk!!


Usch jag har en blodsugande sambo...


Bullen hjälp!! Inte nog med det jag inte ens skriva till Bullen för råd längre för de har ju lagt ner det programmet *yl*


Leaching and out my friends........

Ovido - Quiz & Flashcards