Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Ödet... Finns det??

Av Goodguy - 2 oktober 2008 21:57


Jag funderar väldigt mycket just nu.. Tror alla gör det emellan varven, men just denna gången så tror jag att mina funderingar som slutligen leder till handlingar kommer påverka stora delar i mitt liv... Det var längesedan jag var så ambivalent i mitt tänkande.. Jag försöker alltid tänka logiskt och gå på det logiska.. Jag delar detta med hälften intuition och binder dessa två saker samman, då brukar det bli det bästa av det värsta eller bästa av det bästa :)


Jag försöker väga in sammanhanget och allt runt omkring och värdera olika saker på olika sätt, se saker för vad de är och fråga mig ärligt om jag verkligen kommer trivas med det valet jag gör.. Många gånger så säger känslor nej nej, men samtidigt så vet jag på ett sätt att det är det bästa jag kan göra.. Det är intuitonen som brukar sparka mig i rätt riktning i mitt tänkande och det logiska som jag nämnde...


Jag tror många människor skapar sina egna fängelser genom att bortse från sin intuition och bortse från det logiska många gånger.. Ta tillexempel de som fastnar i  dåliga förhållanden, de som aldrig tar sig ur sådana.. De kanske inte alls är så dåliga att de måste ta sig ut.. Men de vet egentligen innerst inne, att det finns mer.. De är värda mer, det finns någon som kommer värdesätta dig mer.. Några nöjer sig med att bli omtyckta och åtrådda, vissa nöjer sig inte med mindre än att bli dyrkade och älskade.. Många tror att den där riktiga kärleken kommer börja flamma efter ett tag.. Bara den där personen inser hur mycket du betyder för henne/han!!  Det kommer tror en del.. Man bygger upp sann kärlek med tiden..


Gör man det??


Jag har många gånger tänkt att en dag så kommer jag träffa någon som från första ögonkastet kommer veta att den vill ha mig.. Den personen kommer inte ha några tvivel på åtrå, känslor you name it.. Bara pang!!  Hur ofta har du känt så när du inlett ett förhållande?? Den där "pang" känslan?? Har du någon gång gått förbi någon eller fått ögonkontakt med någon helt appropå någonstans, när som helst.. Och vid det tillfället bara känt en värme och att du tänker på den personen resten av dagen?? Är det så det ska vara när man träffar någon?? Eller??


Måste det vara så speciellt?? Kanske inte... Men erkänn det vore rätt coolt om du träffade någon sådan människa som får dig att känna så.. Sen så tar den personen reda på ditt nummer och skriver ett meddelande till dig..


Tänk om det vore så...



Tänk om det var ditt öde att träffa den människan..


Tänk om det finns ett öde som styr i världen och ödet är att vara tillsammans med någon som är menad att vara din själsfrände...


Tänk om.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goodguy - 28 november 2010 23:16


   Världens slemmigaste man?!?   Jag kikade in här av en slump och till min förvåning är det folk som tydligen läser min blogg forftarande fast jag inte skrivit på ett år hmm hur går det ihop egentligen, och vilka är de som läser?!? Göbbgurr...

Av Goodguy - 29 oktober 2009 20:35


   Tiden står stilla och allt runtomkring verkar som en dimma. Varför blev det så här morfar, varför togs du ifrån oss. Vi som älskar dig såsom jag vet att du älskar oss. Jag förstår det inte, jag vill inte förstå. Du har inte fått leva...

Av Goodguy - 29 augusti 2009 01:54

  Har du känt på dina känslor någon gång?   Jag gör det just nu..   Mina ögon är suddiga och en varm dov känsla trycker lite lätt i dom, jag sluter dom och öppnar för att se om det är någon skillnad.. Nepps det var det inte, det enda jag la märke til...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 22:49

  Det är mycket i hjärnan nu =)   Saker jag funderat lite på idag..   Grejen med min gamla blocket annons dök upp idag igen, det känns helt otroligt att det inte är en dröm utan faktisk verklighet.. Jag hade en annons ute för flera månader sen som j...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 14:25

  Grannar alltså, vad i hela helvete har dom för problem haha =)   Det enda jag önskar är lite vackra kvinnor som är trevliga och ler åt mig.. Det är allt men neeeej det är ju för mycket begärt.. Okej jag har haft grannar som ler åt mig och visst dom...

Ovido - Quiz & Flashcards