Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Köp aldrig bil av skummisar!!

Av Goodguy - 19 oktober 2008 02:19

Kollar du på bil på tillexempel låt oss säga www.blocket.se såååå lyd mig och min hund nu.. Just do it :) Menade, ta gärna till dig detta jag nu kommer säga.. Jag har välan ingen hund ens hehe..


Okaaaaj.. Ser du en bil som får det att vattnas i munnen på dig så ska du alltid och då menar jag alltid gå efter denna enkla regel att ta in, men inte lika enkel att lyda när munvattnet kommer flåsandes ur lilla munnen. Då det kliar i lilla fingern och telefonen blir som en liten guldtacka i dina händer. Väntandes på att ringa och låta dig förföras av att "bilen är skitbra" Du vill ju så gärna att den ska vara det, du kanske har skitmycket att stå i och du bara måååste ha en bil.. Du ringer och sticker iväg och hämtar kärran...


Sen är du fuckt inser du efter ngn dag... Bilen är ett vrak och du står med fingrarna i kakburken med utgifter upp till knäna.. ;)


Under inga omständigheter i världen ska du undvika denna checklista!!!


Bilder med överstrukna reg nummer är big no no...!!


 Varför?? Bra fråga, vissa vill helt enkelt inte att du ska veta att de haft bilen i en månad och sen ska sälja den igen.. De vill helt enkelt inte att du ska kunna kolla upp bilen, vem den står på, om skatten är betald..


Så helt enkelt skit i de bilarna.. Fuck em liksom.. Vad har man att dölja om man är en seriös människa??


Om du vill kolla upp en bil och om den tillexempel är importerad eller hur många ägare den haft, elr om den är skattad alltså påställd och när besiktningsterminerna är.. Eller om det finns skulder på den.. Kolla denna sida https://www21.vv.se/fordonsfraga/


Det inte är någon abonnent på telefonnumret om du söker på eniro!!


Visst finns det folk som har kontantkort och inte är reggade, men va fan de flesta vuxna seriösa människor har ett registrerat abonnemang, det brukar vuxna ha råd med. Med min erfarenhet i bilbranchen tar jag inga som helst risker nu för tiden :)



Det är inte samma person som står på bilen och telefonnumret enligt vägverket eller den du pratar med i telefon!!


Skicka regnumret till 71456 på ett sms så får du klarhet i frågan.


Tyvärr tyvärr måste jag säga detta, det suger och jag har provat och provat.. Många utländska män försörjer sig på att sälja och utlova en prima vara som är grymt billig, men tyvärr så har jag hamnat i kläm de flesta gånger jag kollat på dessa bilar.. Det är ofta fel på dem och när jag påpekar det så fanns felen så klart inte innan jag provkörde bilen.. Eller så finns de helt enkelt inte.. Samma när jag sålt bil så är det prutande prutande och prutande.. När man kommit överens om ett pris så går det säkert att komma med ett nytt pris innan man slår till och man blir bara så trött.. Jag förstår att vissa utländska män har det ifrån sin kultur att pruta och påskina att allt är av bästa kvalité fastän det icke är fallet.. Allt handlar om affärer och att få in pengar.. Det är att äta eller ätas.. Sen finns det massor av svenska herrar som är likadana bara att de brukar påskina att de är så hederliga och ärliga så det är äckligt.. Usch för skojare i allmänhet.. Inget illa menat mot de utländska herrar som säljer bilar hederligt nu.. De finns, men jag vågar inte ta den risken helt enkelt i en bilaffär..


Köp en bil som är besiktad nyligen om du inte är bilkunnig!!


Det lönar sig alltid, då det alltid finns risk för dolda fel på en bil som ska in på besiktning och är billigare än en nybesiktad bil.. Det finns en anledning till att de bilarna är billigare i regel :)


Under inga omständigheter ska du tro på guld och gröna skogar!!


Är en bil för billig så är det oftast ngt fel eller så är den som säljer den depserat.. Hur du ska avgöra skillnaden är svår.. Men men kör på roulette med dåliga odds om du vill..


När du köper bil, kolla alltid legitimation på säljaren!!


 En hederlig människa kan nog alltid ordna fram ngn sorts legitimation på att personen är personen som står på regbeviset, är en person seriös så går det nog att ordna fram om den har glömt det..


Posta alltid regbeviset tillsammans!!


Alltid och då menar jag alltid... Posta det tillsammans och se till att allt är rätt ifyllt.. Dagens datum är bra att skriva både för köpare och säljare.. Det minskar risken med att få ngn annans böter..


Skriv kvitto på att du köpt bilen!!


Så det nu inte blir ngt helskumt att du helt plötsligt inte äger bilen.. Okej det är nojigt men va fan det är inga problem med ett kvitto elr? :)


Well well, det är en liten men otroligt dyrbar lektion i hur man ska göra om man köper bil..


Så lite så ;)


Peace.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goodguy - 28 november 2010 23:16


   Världens slemmigaste man?!?   Jag kikade in här av en slump och till min förvåning är det folk som tydligen läser min blogg forftarande fast jag inte skrivit på ett år hmm hur går det ihop egentligen, och vilka är de som läser?!? Göbbgurr...

Av Goodguy - 29 oktober 2009 20:35


   Tiden står stilla och allt runtomkring verkar som en dimma. Varför blev det så här morfar, varför togs du ifrån oss. Vi som älskar dig såsom jag vet att du älskar oss. Jag förstår det inte, jag vill inte förstå. Du har inte fått leva...

Av Goodguy - 29 augusti 2009 01:54

  Har du känt på dina känslor någon gång?   Jag gör det just nu..   Mina ögon är suddiga och en varm dov känsla trycker lite lätt i dom, jag sluter dom och öppnar för att se om det är någon skillnad.. Nepps det var det inte, det enda jag la märke til...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 22:49

  Det är mycket i hjärnan nu =)   Saker jag funderat lite på idag..   Grejen med min gamla blocket annons dök upp idag igen, det känns helt otroligt att det inte är en dröm utan faktisk verklighet.. Jag hade en annons ute för flera månader sen som j...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 14:25

  Grannar alltså, vad i hela helvete har dom för problem haha =)   Det enda jag önskar är lite vackra kvinnor som är trevliga och ler åt mig.. Det är allt men neeeej det är ju för mycket begärt.. Okej jag har haft grannar som ler åt mig och visst dom...

Ovido - Quiz & Flashcards