Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Söndagsmys!!

Av Goodguy - 19 oktober 2008 19:16


Vakna och var hungrig.. Gör gärna något som inte alls har med att egentligen följa dina instinkter om att mata dig själv som ett hungrigt rovdjur som du egentligen vill mest av allt.. Denna Söndagen är du totalt förslappad, så du väntar minst 1,5 timme innan du äter.. Självklart diskar du en stor disk som tar ett tag. Sen slår du på datorn lite grand och blänger på blocket.. Vem vet det kan ju finnas något intressant där, trots att du inte har pengar till det just nu.. Man vet ju aldrig man kan ju kika lite och sen våndas om man hittar något käckt och inse att det är det sista i världen man har råd med, trots ett grymt pris.. Mysplåga dig lite alltså..


Gör sedan frukost och ät gärna något smått äckligt så du kommer i en skön Söndagsmysstämning och laddad att se fram emot hela skööööna Söndagen full av energi och välmående :)  Ta en köpp te och njut av den blaskiga smaken som blev på grund av att du tog ut tegrejen vad den nu heter/inte påse då alltså, för tidigt :)  Jag och namn alltså :) Hö hö *efterbliven min*


Fortsätt dagen med att ringa gamlingarna i släkten och prata om dammsugning, det är coolt.. Jag pratade och deltog under en hel dammsugning faktiskt, en sådan där elgående damsugare som typ gör jobbet själv.. Det var rätt spännande, ibland ville den helt enkelt dammsuga samma ställen och inte där den skulle.. Helt lustigt så var det lite spännande att höra om den liksom prickade rätt så att säga :)


Fortsätt dagen med att bjuda in en kamrat... Mysigt ord för det första, låter myskommunistiskt :) Gör inget roligt med kamraten det skulle inte bli riktigt Söndagsmysigt då :)  Gör gärna någon form av arbete och ha gärna på ett intressant tv program som du gärna inte kan hålla ögonen ifrån.. Nu tar detta arbete dubbelt så lång tid, det är mysigt :)


Skicka iväg din vän och njut av att göra ingenting, sitt och var hungrig och helt förslappad och tänk mycket på massa god mat som du inte har hemma, självklart orkar du inte handla heller..  :)  Var sådär mysigt Söndagshungrig och myyys liksom :) Tänk på att du kan leva på vatten i några veckor åtminstone och bara njut av att inte göra någonting.. Det ringer kanske på dörren.. Du går nästan in i ett tillstånd av likstelhet alias rigor mortis och självklart sätter du tvn på ljudlös och smyger fram som en babian till dörren och kisar i ögonmåttet.. Nahh kikhålet heter det, orkar inte ens sudda :) Det kanske står en lustig tant utanför dörren och ser lite suspekt ut..


Tv och radiotjänst är en tanke som hoppar fram och tillbaks..  Mjaa kanske din hyresvärd som vill ge dig hyresavier på en mys Söndag för att göra den ännu mysigare.. Mys mys :)


Bjud in gamen, eller jag menar tanten och låt henne bli hänförd av din otroligt påkostade lyxlägenhet.. Erbjud henne en kopp te om du vill ha sällskap.. Det är ju ehh säkert myysigt.. Men äntligen kanske hon går, för att sedan ringa helt förvirrad och yra om någon skitsak som är helt uppenbar och antagligen just bara var ett samtal av total icke existerande eftertänksamhet.. Men det är mysigt att ringa och gagga på Söndag mm så kan de va :)


Tänk på att du ska ta dig iväg och träna idag, men just det du har ätit så dåligt så du orkar inte det.. Sen kan du ändra den tanken och tänka att du ska sola lite, det är ju mysigt iaf.. Men just det du ska orka dig ut och ta dig till solariet med...



Tänk vad mysig en Söndag kan vara..


Hoppas alla får en myyyysig Söndag nu :)


Chioopp pippelipopp...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goodguy - 28 november 2010 23:16


   Världens slemmigaste man?!?   Jag kikade in här av en slump och till min förvåning är det folk som tydligen läser min blogg forftarande fast jag inte skrivit på ett år hmm hur går det ihop egentligen, och vilka är de som läser?!? Göbbgurr...

Av Goodguy - 29 oktober 2009 20:35


   Tiden står stilla och allt runtomkring verkar som en dimma. Varför blev det så här morfar, varför togs du ifrån oss. Vi som älskar dig såsom jag vet att du älskar oss. Jag förstår det inte, jag vill inte förstå. Du har inte fått leva...

Av Goodguy - 29 augusti 2009 01:54

  Har du känt på dina känslor någon gång?   Jag gör det just nu..   Mina ögon är suddiga och en varm dov känsla trycker lite lätt i dom, jag sluter dom och öppnar för att se om det är någon skillnad.. Nepps det var det inte, det enda jag la märke til...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 22:49

  Det är mycket i hjärnan nu =)   Saker jag funderat lite på idag..   Grejen med min gamla blocket annons dök upp idag igen, det känns helt otroligt att det inte är en dröm utan faktisk verklighet.. Jag hade en annons ute för flera månader sen som j...

Av Goodguy - 23 augusti 2009 14:25

  Grannar alltså, vad i hela helvete har dom för problem haha =)   Det enda jag önskar är lite vackra kvinnor som är trevliga och ler åt mig.. Det är allt men neeeej det är ju för mycket begärt.. Okej jag har haft grannar som ler åt mig och visst dom...

Ovido - Quiz & Flashcards