Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Goodguy - 28 augusti 2008 11:19


Det gör de och visst kan det vara bra att de gör det under rätt omständigheter.. Got damn jag har inget emot det. Men jag gillar inte när man som "oskyldig" ska bli jagad med blåljus och förhörd en vanlig onsdag kväll.


Jag och en vän skulle käka en sväng och ta en fika på ett specifikt ställe, på en specifik plats, i ett specifikt land.. Ja landet lär ju ehh inte vara svårt att lista ut iaf ;)  Jag kör ju naturligtvis *host* en nyare eheh Ferrari då :) Jag hade en vän i min ehh Ferrari. Vi mötte polisen på en raksträcka precis innan vi kom in i staden.. Blåkulla kallar vi staden :) Då tvärnitade polisbilen och gjorde en u-sväng och körde i en hög hastighet efter oss med blåljusen på. Hmm Tänkte vi ehh biljakt hmm..


Nahh jag blinkade in mot en trottoar och stängde av bilen för att invänta och se vad våra förföljare hade att säga.. Båda vi i bilen bar träningskläder och som jag skrev tidigare i ett inlägg så har jag ju ehh absolut inte rakat mitt huvud :)


Jasså!! Säger poliskvinnan högljutt efter jag vevat ner fönstret, samtidigt som hennes ehh polisman lyser med en ficklampa i ansiktet på den stängda rutan till passagerarsidan i ansiktet på min vän.(Lysandet fortsatte i cirka 10 minuter) Hela intervjun elr ska vi säga förhöret tog ca 10 min :)


På väg till gymet elr sa poliskvinnan..? Nej sa jag, vi ska käka tänkte vi.. Och så vart det blåsning i trumpeten och hela köret. Självklart hade jag glömt mitt körkort hemma, vilket verkade egga poliskvinnan.. Hur kan man glömma kortet om man inte ehh är kriminell liksom :) ??


Hon fortsatte fråga massa lustiga frågor och jag var helt säker på att nu blir det visitering.. Men istället så började hon fråga ut min vän om vem han var och vilket personnummer han hade.. Genom mina tankar så gick även den där tanken om kroppstest av olagliga preparat, då hon verkade haka upp sig på att vi skulle till gymet och att vi hade träningskläder. Det tog sin lilla tid med runtringandet för henne, samtidigt som en stark ficklampa lös in i bilen på min vän.. Vi skrattade lite och satte på stereon. Samtidigt som vi filosoferade om att ficklampan var en stark lyktsolpe som lös på oss. Musiken var bra konstaterade vi också :)


Jag hörde poliskvinnan mumla våra personnummer, namn och massa mummel, samtidigt skrev hon på ett block allt vad vi sagt och vad som antagligen sas till henne när hon pratade i telefonen. Hon kom tillbaks och mumlade om att det var böter utan körkort egentligen. Jag erbjöd henne vänligt att följa efter mig hem så jag kunde få visa det :) Men tydligen så var det jag som stod på bilen enligt personnumret, så jag slapp det och böter..


Vad snällt sa jag. Men varför jagade ni efter oss helt appropå?? Det var inget fel på bilen iaf sa poliskvinnan. Nähä men vad var det för anledning då sa jag.


Jaa, tidpunkt och att ni är ungdomar svarade kvinnan.. Jaha det var intressant tänkte jag. Jasså sa jag och sen fick vi åka..


Jag fattar inte riktigt hela grejen. Nu så kändes det som jag blev kartlagd av något slag, då allt jag sas skrevs ner och mitt och min väns namn bands samman. Hmm det känns wierd.. Men så är väl livet.. Ungefär som när min bror och en vän till han blev ganska våldsamt kroppsvisiterade av några poliser förra året. Det är inte enkelt att tydligen automatiskt bli stämplad som kriminell vissa tillfällen, bara för att man kanske passar in i det "kriminella" signalementet or what ? *S* :)


Eller så har jag fått saken helt om bakfoten :) Men en sak vet jag.. Det finns bra poliser och det finns en del av dom, samtidigt som det finns assholes som det gör inom vilket yrke som helst..


Hotdiggelidamn.....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards